Verimlilik açısından eğitimin önemi ve Türk mesleki eğitim sistemi
dc.contributor.advisor | Doğanoğlu, Fatih | |
dc.contributor.author | Yolcu, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:24:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:24:19Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611175 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada verimlilik kavramı ile ilgili genel tanımlar yapılıp konuyla ilgili farklı algılamalara yer verildi. Verimliliğin ölçümü ve ölçüm problemleri üzerinde duruldu. Ve rimliliğe etki eden genel sebeplerden bahsedilerek, emeğin eğitimi konusunda yoğunlaşıldı. Eğitim konusu verimlilik açısından ele alınarak konu ile ilgili kuramlardan bahse dildi. Türkiye ile ilgili bulgular aktarılarak eğitimin ekonomik katkısının ölçülmesi konu sundaki yaklaşımlar sergilendi. Verimliliği etkileyen bir faktör olarak eğitim sistemlerin den Dünya ve Türkiye ölçeğinde bahsedildi. Türk Eğitim Sistemi ve mesleki eğitimin genel yapısı tarihçesi ele alındı. Temel eğitimin sekiz yıl olmasının eğitime katkısı çıraklık ve mesleki eğitimde devletin rolü hakkında bilgiler aktarıldı. Yaygın eğitimin mesleki eğitime katkısı ve genel durumundan bahsedildi. Mesleki eğitim veren okulların mevcut yapılan ve sayısal du rumları ortaya konularak Türk Mesleki Eğitim Sistemi tanıtılmaya çalışıldı. Verimliliği artırmaya yönelik çalışmalar bağlamında 3308 sayılı kanunun sağladığı faydalar ve aksayan yönleri ortaya kondu. Türkiye'de ve Dünyada eğitime yapılan har camalar hakkında bilgiler verilerek bunların işgücü verimliliği ile ilişkisi izah edilmeye çalışıldı. Mesleki teknik eğitimin geliştirilmesi için alınması gereken tedbirler belirtilerek 15. Milli Eğitim Şurası'nda alınan kararlarla Türk mesleki Eğitim Sisteminin 2000'li yılla ra yönelik hedefleri ortaya konulmaya çalışıldı. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This study deals with the issues related to productivity. The techniques and problems inherent in measuring productivity. After discussing the general causes of productivity, the study concentrates on the education of employees. The different theories on relations between education and productivity are analysed. The measurement of the effects of education, in economic terms, is explained in relation to Turkey. Education as a major effect on productivity is discussed for the world and on Turkish scale. A brief history of the Turkish education system and the structure of general education is examined. The role of the state and the eight year compulsary education system impact on the technical education system is also discussed. The Turkish technical training system is examined in the light of the current state of these schools. The advantages and disadvantages of Law 3308 are analysed and compared in terms of productivity. The financial resources reserved for education in Turkey and in the world are analysed in terms of their effects on the productivity of the manpower. The measures needed to be taken to improve the quality of professional technical education and the objectives of the Turkish professional education system for the next millenium are also discussed. II | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri | tr_TR |
dc.subject | Labour Economics and Industrial Relations | en_US |
dc.title | Verimlilik açısından eğitimin önemi ve Türk mesleki eğitim sistemi | |
dc.title.alternative | The Importance of education in the view of productivity and Turkish technical education system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-28 | |
dc.contributor.department | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Economic effect | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Productivity | |
dc.subject.ytm | United States of America | |
dc.identifier.yokid | 89550 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89550 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim ve Çalışma Sosyolojisi Bilim Dalı |