Gürün çok programlı lisesi ve Sivas Gazi çok programlı lisesinin çok programlı lise uygulaması bazında sosyolojik karşılaştırması
dc.contributor.advisor | Sağ, Vahap | |
dc.contributor.author | Uzmay, Muharrem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:24:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:24:14Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611133 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu alan araştırmasının temel amacı `Gürün Çok Programlı Lisesi` ve `Sivas Gazi Çok Programlı Lisesi`nin nitelik ve uygulama açısından karşılaştırmasını yapmaktır. Çok programlı lise konusu Türkiye için yeni bir olgudur. Bu araştırma ile bu uygulamanın amaç ve kapsamlara uygunluğu bakımından içeriği incelenmiş ve denetlenmiştir. Bu amaçla `Gürün Çok Programlı Lisesi` ve `Sivas Gazi Çok Programlı Lisesi` nden toplam 300 öğrenci ve toplam 44 öğretmen ve yönetici seçildi. Survey tekniği ile yapılan araştırmanın sonuçlan çeşitli başlıklar altında gruplandırıldı. Sonuçta temel varsayımlar doğrulanmıştır. Her iki okulda da uygulama ve niteliklere ilişkin yetersizlik görüldü. Ayrıca her iki okulda ve özellikle `Gürün Çok Programlı Lisesi`nde öğretmen ve yöneticilerin çok programlı lise uygulamasına ait herhangi bir hizmetiçi eğitim almadıkları görüldü. Yine bu okuldaki öğrencilerin de çok programlı lise konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları görüldü. Çok programlı lise uygulamasından yeterince memnun olmadıkları ve yeterince başarılı olmadıkları gözlendi. Sonuç olarak,bu uygulamanın daha önceki uygulamalardan farkı olmadığı; farkın sadece isim değişikliğinde olduğu söylenebilir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY The main aim of this thesis is comparing between `Gürün Many Programs High School` and `Sivas Gazi Many Programs High School` according their quality and application. Many Programs high school is a new subject for Turkey by this research,it is controlled that what these school's aim and content. It is examined whether their application is suitable according to instractions. According to this target,three hunred students and forty four teachers and principles were chosen from `Gürün Many Programs High School` and `Sivas Gazi Many Programs High School` survey techniques was used in these groups and the results of this research is*classified under differend titles of varieties. Finally,the main hypotheties was corrected by this research.lt was seemed that there are insufficiencies between application and qualities of these two schools. In addition,it was considered that both these scholls;escepially`Gürün Many Programs High Schools` teachers and principles (managers) didn't get any education about Many High Schools'yce application. The students in these school don't get enough knowledge about what Many High Schools is. It was appeared that the students in these school weren't pleased with this;and they couldn't be successful. In conclusion it can be said that this application isn't different from the preceding,except their names. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Gürün çok programlı lisesi ve Sivas Gazi çok programlı lisesinin çok programlı lise uygulaması bazında sosyolojik karşılaştırması | |
dc.title.alternative | Gürün many programs high school and Sivas Gazi many programs high school according their quality and application | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-28 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sociological analysis | |
dc.subject.ytm | Multi-programme high schools | |
dc.subject.ytm | Education sociology | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | Sivas-Gürün | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.identifier.yokid | 89567 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89567 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |