Show simple item record

dc.contributor.advisorFidan, Yahya
dc.contributor.authorDinç, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:24:08Z
dc.date.available2021-05-07T09:24:08Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-01-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611081
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada yabancı zincir otel işletmelerinin yerli otel işletmelerine etkileri incelenmektedir. Çalışma üç bölümden oluşmakta olup; birinci bölümde temel kavram ve tanımlar açıklanmakta, ikinci bölümde yabancı zincir otel işletmelerinin yerli işletmelere olumlu ve olumsuz; etkileri, yerli otellerin etkinliklerinin artırılması ve zincir otellerin otelcilik uygulamalarına yer verilmektedir. Üçüncü ve son bölümde ise, anket çalışmaları, bulgular ve yorumları yer almaktadır. Otelcilik, hizmet sektörünün önemli alanlarından birisini oluşturmaktadır. Hizmet, soyut bir özelliğe sahip olup,kısaca: `insanların ihtiyaçlarını karşılamak için belirli bir fiyattan satışa arz edilen ve herhangi bir fiziki malın mülkiyetini gerektirmeyen faaliyet ve faydalar` olarak tanımlanabilir. Otelcilik ise: `devamlı ikamet edenler ve seyahat edenler için, barınak, yiyecek ve içecek temin edilen, ücret karşılığı ağırlamanın yapıldığı yerlerin işletmeciliğidir.` Bu noktada otelcilikte büyük bir paya sahip uluslararası zincir otel işletmeciliği konusu karşımıza çıkmaktadır. Uluslararası zincir otel işletmeciliği de: `Belirli bir ülkede merkezi bulunan ve diğer ülkelerde de otelcilik faaliyetlerini yürüten uluslararası işletmelerdir.` diye tanımlanabilir. Ülkemiz için oldukça önemli olan uluslararası zincir otel işletmeleri; pazarlama, kongre turizminin gelmesi, döviz girdisi, istihdam ve gelişme demektir. Bu oteller genellikle birkaç müteşebbisin kartel oluşturarak ya da birkaç farklı kuruluşun bir araya gelmesiyle ortaya çıkmakladır. Otelcilik alanında işletme imajı çok önemli bir seçim kriteri olduğu için, herhangi bir tesis bir başka tesis ile aynı nitelikle olsa bile piyasada iyi bir imaja sahip olanla rekabet etmekte zorlanmaktadır. Bu nedenle ülkemizde uluslararası zincir otel işletmeleri pastadan daha fazla pay almaktadırlar. Uluslararası zincir otellerin ülkemizde ve diğer ülkelerde aradığı bir başka avantaj ise dünyanın çeşitli ülkelerinde faaliyette bulunarak riski yaymaktır. Yabancı zincir otel işletmeleri yatırım konusunda daha çok ABD'yi, Fransa'yı ve İngiltere'yi tercihetmektedirler. İşletmelerin uluslararası pazarlara girerken bazı beklenti ve stratejileri vardır. İşletmenin büyüklüğü, hizmetlerin sayı ve özellikleri, rekabet gücü, tahmini kâr hedefleri, esneklik, siyasi koşullar, yönetsel koşullar bunlardan bazılarıdır. Uluslararası zincir otellerin üstünlükleri: fınansal açısından güçlü olmaları, satın alma, piyasa girme ve reklam yapma, iyi yöneticiler bulma gibi konularda olmakta iken, büyüklüklerinden dolayı bazı dezavantajları da bulunmakladır. Örneğin; sabit maliyetlerin yüksek olması, işçilerin sosyal güvence giderleri, detaylı organizasyon yapısı, ekonomik ve politik olaylardan çabuk etkilenme gibi yönleri vardır. Genel olarak zincir otellerin ülkemiz ekonomisine etkilerine bakıldığında; yeni teknoloji getirmesi, Türkiye'nin ihracat gelirlerini arttırması, katma değer yaratması, vergi geliri sağlaması, refahı artırması, geri kalmış yörelerde kalkınma sağlaması ve döviz gelirini yükseltmesidir. Yerli otel işletmelerine olumlu etkileri ise; hizmet çeşitlendirme, eğitim, hizmet kalitesi, yönetim, kalifiye eleman bulma, pazarlama, pazar bulma ve gelir artışıdır. Bunların karşısında otellerimize olumsuz birtakım etkileri de vardır. Bunlar marka bağımlılığı yaratarak müşterileri kendi zincirlerine çekmesi, milliyetçilik duygularını kullanarak müşteri kazanması, sosyo-kültürel çevre etkisi ve gelirlerin ülke dışına çıkmasına neden olması sayılabilir. Yapılan anket çalışmasında da yabancı otel zincirlerinin yerli otel işletmeleri üzerindeki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Anket sonuçlarına göre yerli otelleri; teknolojik yatırımlar konusunda zorlamaları, kendi pazar ve müşterilerini onlarla paylaşmaları, hizmet standardı konusunda yerli işletmelere önderlik yapmaları gibi olumlu etkileri ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIll ABSTRACT In this study, the effects of foreign chain hotel operations on the local hotel operations were investigated. This study consists of three parts. In the first part, basic concepts and definitions are given; in the second part, the positive and regative effects of foreign chain hotel operations on local operations and increasing the effecacy of local hotels and the hotel operationapplications of foreign hotels are explained. A survey, its results and the interpretation of the results form the third part of this study. Hotel operation is one of the important service sectors. Service has an abstract character and can be defined as `activities and benefits on sale at a fixed price which do not require the possesin of a phrical property to meet people's needs.` Hotel operation, on the other hand, can be defined as `Operating places which provide accomodation, food and drinks, and entertainment at a price for permanent settlers and tourists.` At this point, the operation of international chain hotels which has a great share in hotel operations becomes a matter of subject. International hotel operations can be defined as `international operations which have their headquarters in a certain country and operate in other countries as well.` International chain hotel operations are very important for our country andthey mean marketing, starting of congress tourism, cuirrency income, employment, and development. These hotels are generally results of cartels formed by a few enterpreneurs orthey result from uniting; some different establishments. Since operation image is a vry important choice criterium in hotel operations, hotels face difficulties in competing with the hotels with good images even though they may have the same quality. For this reason, international chain hotels in our country get the biggest share from the pie. Another advantage that the international chain hotel operations in our country and other countries is to lesson the risk by scattering it by operating in various countries of the world.IV The countries mostly preferred for investment by foreign chain hotel operations are the USA, France, and England. While entering international markets, operations have some expectations and strategies, some of which are the size of the operation, the number and quality of services, competitive power, expected profit targets, flexibility, political conditions and managerial conditions. International chain hotels have some superorities. There are: being powerful in terms of financial aspects, buying power, entering markets and advertising, and employing, good managers. On the other hand, they have some disadvantages because of their big size, such as, high permanent costs, costs of workers social security, detailed organization structure, and beign easily effected by economic and political events. When considered the effects of chain hotels on our country's economy in general, they are found to be: bringing new technology, increase in the tourism export income, creating added value, providign tax income, improving welfrare, providign progress in lesse developed regionsb, and increasing foreign currency in come. Their positive effects on local hotel operations are as follows: varying services, education, service quality, management, finding qualified staff, marketing, finding new markets and income increase. On the other hand, they have some negative effects as well. These are: creating a brand dependence and attracting customers to their chains, gaining customers by making use of nationalist feelings, a social cultural environment effect and outgoing of income to foreign countries. The survey was conducted to determine the effects of foreign hotel chains on local hotel operations. According to the results, there are some positive effects such as forcing local hotels to invest in technology, sharign the market and customers, presenting an example to the local operations in service standarts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası zincir otel işletmelerinin Türk otel işletmelerine etkileri
dc.title.alternativeThe Effects of international chain hotel operations on the Turkish hotel operations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.identifier.yokid96031
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid96031
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess