Symbols in D. H. Lawrence`s Sons and Lovers, Women in Love and The Rainbow
dc.contributor.advisor | Gültekin, Lerzan | |
dc.contributor.author | Bay, Sedat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:24:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:24:08Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2019-03-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611073 | |
dc.description.abstract | Eski çağlardan beri insan oğlu sembolleri fikirleri iletmek için kullanmaktadır ve insanın sembolleri kullanan bir hayvan olduğu bile iddia edilmektedir. Bilim ve teknoloji insan oğlunu sembollere olan bağımlılığından kurtaramamıştır. Bu gerçekliklerden dolayı bu tezin amacı Lawrence 'm Oğullar ve Sevgililer, Seven Kadınlar ve Gökkuşağı eserlerindeki sembollerdir. Lawrence sembolleri kendi çözüm önerileri ile birlikte, bazen açıkça ama çoğu zaman üstü kapalı olarak, toplumdaki sorunları sergilemek için kullandı. Onun Oğullar ve Sevgililer romanı hem kendi hayatının bir anlatımı hem de anne ve oğul ilişkisi ile toplumun eleştirilmesidir. Lawrence genelde bir insan hikayeyi anlatana değil de hikayeye inanmalıdır dese de edebiyatın hayatın aynası olduğu kaçınılmaz olduğu bir gerçektir. Gerçektende onun Oğullar ve Sevgililer romanı genelde otobiyografik olarak ele almsa da, Odipal Kompleks temasım geliştiriyor ve güçlendiriyor olarak açıklanır. Kızkardeşler ismi ile ortaya çıkan bir sonraki eseri Evlilik Yüzüğü'ne ve nihayetinde de iki cilt olarak Oğullar ve sevgililer ve Seven Kadınlar olarak ortaya çıktı. O sadece karakterin bilinçli olarak hissettikleriyle değil aynı zamanda da bunların altında yatan güdüleri baskıları ve diğer etmenleri de inceler. Gökkuşağı 'run devrimsel doğası iki yönlüdür: fiziksel tutkunun ve normalliğinin kaydmı veren ilk ingiliz romanıdır: batı insanının toplum olma duygusunu kaybetmesinden sonra ortaya çıkan sosyal devrimi içerir. Seven Kadınlar' 'da Ursula'yı erkeklerin dünyasında yer edinmeye ve bir birey olmaya çalışan kadınların sembolü olarak kullandı. Lawrence özellikle Birkin ve Gudrun arasındaki ilişki ile gizli bir homoseksüellik duygusuda verir. Lawrence romanları ile psikoloji,sosyal hürriyet ve seks gibi konulan tereddütsüz kullanarak ortaya koymuştur. Sonuç olarak, Lawrence hem kendisinin hem de toplumun içinde bulunduğu mevcut durumdan memnun olmayan bir yazardı ve insanları doğa ile olan tabii ilişkilerine bir engel teşkil eden endüstrileşme ve sözüm ona modernite den kurtarmaya çalıştı. Bu amaca ulaşmak için psikoloji, seks, erkek erkeğe seks dahil,sosyal özgürlük, toplumda yerini edinmekte olan kadın gibi umulmayan sembol ve sembolik kullanımlarla dolu olan romanlarım kullandı. Ve bütün bu çabalar onu 20. yüzyılın en önemli şahsiyetlerinden biri yaptı. | |
dc.description.abstract | From ancient times man has used symbols to communicate ideas, and it has been seen that man is a symbolizing animal. Science and technology have not freed man from this dependance on symbols, and it can be argued to have increased the need. It is not surprising, therefore, that symbology itself is now a science. Due to these realities the subject of the this thesis is the symbols in D.H. Lawrence's Sons and Lovers, Women in Love and The rainbow. Lawrence has tried to use symbols to show the problems in the society together with his open or, most of the time, hidden suggestions for the solutions. His Novel Sons and Lovers is both a cronology of his life and a criticism of the society by means of his relation between mother and son.Lawrence often said that one must trust the tale not the teller, it cannot deny that literature mirrors life. In fact, his book Sons and Lovers, commonly acknowledged as autobiographical, develops and reinforces the theme of Oedipus Complex. His next work which began with the title The Sisters, was changed to The Wedding Ring and finally came out in two volumes - The Rainbow and Women in Love. He deals with `a complete expression not only of what a character feels consciously, but also of the whole mass of inarticulate instincts, pressures, and currents which precedes and underlines conscious feelings. The revolutionary nature of The Rainbow is, then, twofold: it is the first English novel to record the normality and significance of physical passion; the social revolution whereby western man having lost his sense of community. In women in Love he used Ursula as the symbol of the modern women who tried to be individual and tried to have a place in the world of man. Lawrence gave also a hidden sense of homosexuality in Women in Love especially with the relation between Birkin and Gudrun. Finally D.H. Lawrence was a writer who was not satisfied with the present situation of both himself and the society and he tried to make people get rid of the effects of industrialism and so-called modernity that became an obstacle between them and their natural ties to nature. To change this situation he used his novels full of with symbols and symbolic usages of unexpected and unnatural concepts like, sex, even between man&man, psychology, social freedom, women getting their freedom.etc. And all of these attempts made him one of the most important figure in 20th century. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Symbols in D. H. Lawrence`s Sons and Lovers, Women in Love and The Rainbow | |
dc.title.alternative | D.H. Lawrence`in Oğullar ve Sevgililer, Seven Kadınlar ve Gökkuşağı adlı eserlerinde semboller | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-21 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | British novel | |
dc.subject.ytm | Women in love | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Symbols | |
dc.subject.ytm | Rainbow | |
dc.subject.ytm | Lawrence, David Herbert | |
dc.subject.ytm | Sons and lovers | |
dc.identifier.yokid | 96009 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 96009 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |