Show simple item record

dc.contributor.advisorElevli, Birol
dc.contributor.authorKocaman, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-07T09:24:06Z
dc.date.available2021-05-07T09:24:06Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611060
dc.description.abstractDoğal taş sektörü her geçen gün büyümekte, ihracat rakamları her yıl bir öncekiyıla oranla çok büyük artışlar göstermektedir. Aynı oranda bu sektörde faaliyet gösterenşirketlerinde sayısı her geçen yıl artmakta ve mevcut olan şirketler de üretimlerini,kapasitelerini, pazar paylarını arttırmaktadırlar.Bu çalışmada doğal taş sektörünün genel analizi yapılarak sektöre yeni girecek vemevcut şirketler için bilinmesi gereken konulara değinilmiş, daha sonra şirketlerinihracatlarını ve pazar paylarını büyütmeleri için yapılması gerekenler üzerindedurulmuştur.Şirketlerin büyümeleri, daha fazla istihdam sağlamaları, ülke ekonomisine dahafazla katma değer yaratmaları pazar kapma yarışında bir adım önde olabilmeleri içinpazarlama stratejileri geliştirilerek, bunların uygulanması ile elde edilecek faydalarüzerinde durulmuştur.Anahtar Kelimeler : Doğal Taş Sektörü, stihdam, Pazar Payı, Pazarlama Stratejileri.iv
dc.description.abstractNatural stone sector goes on to grow up from day to day and also export numbersshow considerable amount of increases each year in comporison with the years before.However the number of companies competing in this field increase from year to year onthe same scale and existing firms increase their productions, capacities and market shares,as well.In this study, the general analysis of natural stone sector has been carried out andsubjects needed to be known has been indicaled for both new companies and existing ones.After this determination, it has been focused on the things to be done for the companies toenhance their exports and market shares.Also it has been discussed on developing marketing strategies for the firms to growup, to supply more employment, to create more value added to country economy, to be thefirst in the market sharing competition and the utilities to be obtained by means of theapplications of them.Keywords: Employment, Market Share, Marketing Strategies, Natural Stone Sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaden Mühendisliği ve Madenciliktr_TR
dc.subjectMining Engineering and Miningen_US
dc.titleDoğal taş sektörü ve pazarlama stratejileri
dc.title.alternativeNaturel stone sector and marketing strategies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMaden Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid156774
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid182176
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess