Show simple item record

dc.contributor.advisorAşıkoğlu, Nevzat Y.
dc.contributor.authorCuci, Eyüp
dc.date.accessioned2021-05-07T09:24:01Z
dc.date.available2021-05-07T09:24:01Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611018
dc.description.abstractIll ÖZET Bu araştırma ilahiyat fakültelerinde öğretim elemanları ve il müftülerinin di yaloga bakışlarını ve yaklaşımlarını içermektedir. Dört bölüm halinde sunulan bu çalışmanın birinci bölümünde araştırmanın yöntemi açıklanmış, ankete katılanlar hakkındaki kişisel bilgilere yer verilmiştir. İkinci bölümde diyalog ve tarihçesi hakkında kuramsal bilgi verilmiş, burada diyaloga genel bakış, diyalogun zorunluluğu, diyalogun tarihçesi ve taraftarları üze rinde durulmuştur. Üçüncü bölümde de bulgular verilmiştir. Burada anket sorularına verilen ce vaplar tablolara dökülmüş ve kaynaklardan da faydalanılarak yorumlar yapılmıştır. Öğretim üyelerinin ve il müftülerinin diyaloga bakışı ve yaklaşımları anket soruları na verilen cevaplar doğrultusunda yorumlanmıştır. Dördüncü bölümde çalışmalardan elde edilen veriler değerlendirilmiş ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIV SUMMARY This research includes the approaches and perspectives on dialogues of lecturers in The Faculty of Theology and City Muftis. This research has been prepared in four sections. In the first section, the method of the research is explained and personal information about the people who took place in it is mentioned. In the second section, theoretical information about dialogue and its history are given. In this part, it is insisted on a general point of view on dialogue, the obligation of dialogue and the history and the followers of dialogue. In the third section, findings are given. In that part, the answers given to the questions of the questionnaire have been shown in panaromas and comments have been made by the help of the resources. Comments upon the approaches and perspectives on dialogues of lecturers and city muftis have been made under the light of the answers given to the questions of the questionnaire. In the fourth section, the results taken from the studies have been given and some advice has been made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleTürkiye`de ilahiyat fakülteleri öğretim üyelerinin ve il müftülerinin Müslümanlar ile diğer semavi din mensupları arasındaki diyaloga bakışları ve bunun din eğitimi açısından önemi
dc.title.alternativeThe Viev of teaching staff of the theology fulties and province muftis to the dialogue between Muslims and adherents of the divine religions and its importance from angle of religions education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDialogue
dc.subject.ytmChristianies
dc.subject.ytmDivine religions
dc.subject.ytmMuslims
dc.subject.ytmReligion
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmJews
dc.identifier.yokid104927
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101923
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess