Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Rahmi
dc.contributor.advisorÇelik, İsmet
dc.contributor.advisorElevli, Sermin
dc.contributor.authorAksoy, Ahmet Lütfi
dc.date.accessioned2021-05-07T09:24:01Z
dc.date.available2021-05-07T09:24:01Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611015
dc.description.abstractGünümüzün globalleşen dünyasında, tüketici, istediği ürüne istediği şekilde sahip olabilmektedir.Tüketiciye ulaşmanın yolu, daha kaliteliyi daha ucuza satmak, müşterilere beklentilerinin ötesindeürünler sunmaktır. Bunu sağlamak için daha yüksek kaliteli ürün daha ucuza temin edilmelidir. Bununiçin, kalite yönetim sistemleri kullanılmaktadır ve dünya üzerinde bir çok ülkenin uyguladığı çokçeşitli kalite sistemleri vardır. ISO 9001:2000 kalite yönetim sistemi ise gerek Avrupa gerekse dedünya tarafından kabul görmüş, dünya üzerinde kalitenin ikinci adı olarak kabul edilmiş bir standartlargrubudur. Daha çok üst yönetimin sorumluluğu ve yönetim biriminde olduğu düşünülen bu sistemin,aslında imalat alanında önemli bir uygulama alanı vardır. ISO 9001:2000 Kalite Yönetim sistemi,imalat esnasında veya sonrasında ortaya çıkmış olan hataların takibinde ve giderilmesinde büyük roloynar. Bu tez çalışmasında, orta ölçekli bir işletmede üretim hatalarının azaltılmasında ISO 9001:2000kalite yönetim sisteminin uygulaması yapılmıştır. Bu çalışmada, Arzumsan A.Ş. de Kalite YönetimSistemi kullanılarak üretim hataları tespit edilmiş, bunların ortadan kaldırılması ve azaltılmasıörneklerle açıklanmıştır.
dc.description.abstractIn today?s global world, consumers can acquire whatver they want in any condition theychoose. To reach the consumer, companies must sell the same product with better quality for a lowerprice and they must introduce new products which are beyond the customers? expectations. In order toaccomplish this the better quality product must be manufactured for a cheaper price. To do this qualitymanagement systems are used and in the world many countries has many different quality systems.ISO:9001:2000 series total quality management system has been accepted as a second name to qualityby Europe and the rest of the world. This system, mostly known as the responsibility of theManagement, is in truth has a wide range of practicing in manufacturing process. ISO 9001:2000Quality Management system has a distinct role in tracking the errors in production process andpreventing production faults. In this thesis, how can errors be corrected and how the faults can beprevented by using this system has been explained , with applied examples in Arzumsan Incorporated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleOrta ölçekli bir işletmede üretim hatalarının azaltılmasında kalite yönetim sisteminin uygulanması
dc.title.alternativeApplication of total quality management system for the reduction of manufacturing defects in a medium sized company
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-04
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid157161
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid182456
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess