Show simple item record

dc.contributor.advisorKocacık, Faruk
dc.contributor.authorYaray, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-07T09:23:59Z
dc.date.available2021-05-07T09:23:59Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611002
dc.description.abstractII ÖZET Yüksek lisans tezi olarak sunulan bu çalışma lise öğrencileri ile kitle iletişim araçları, sosyo-ekonomik faktörler arasındaki ilişkiyi konu almaktadır. Araştırma Kayseri Lisesi örneğinde yapılmıştır. Kayseri Lisesi Kayserinin en eski ve en büyük lisesi olması, tanınmış siyasetçilerin, edebiyatçıların eğitim görmesi nedeniyle diğer liselerden ayrılmaktadır. Günümüz bilgi toplumları eğitim kurumunda kitle iletişim araçlarından büyük oranda yararlanmaktadır. Ülkemizde üniversite öğrencisi olabilmenin koşullarından biri olan lise eğitimi kitle iletişim araçları ve özellikle de bilgisayarın kullanılmasıyla daha nitelikli bir eğitime dönüşecektir. Bu nedenle lise öğrencilerinin özellikle bilgisayarı araştırma ve bilimsel amaçla kullanması önemlidir. Bu imkanı sağlamada öğrenci ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyleri de önemli bir faktördür. Araştırmada kullanılan bulgular esas olarak 2 grupta toplanmıştır. 1- Lise öğrencilerinin okul başarılarında belirleyici olan sosyo-ekonomik etkenler nelerdir? 2- Lise öğrencilerinin okul başarılarından kitle iletişim araçlarının etkisi var mıdır? Uygulamadan elde edilen bulgulardan öğrencilerin büyük çoğunluğunun evde ve okulda kitle iletişim araçlarından faydalanamadığı ortaya çıkmıştır. Ailelerin sosyo ekonomik düzeylerinin düşük olması bu durumu desteklemiştir. Ayrıca öğrencilerin tamamına yakını bilgisayarlı eğitimden faydalanmak istediğini dile getirmiştir.
dc.description.abstractIll SUMMARY In this studyt, The relations between higs school student's with media, social - ecconomical factories has been investigated Kayseri Lisesi was choosed, because of the its old history, biggest lise in Kayseri and, well known men have been graduated this high school Media are used in educational area, in wide range-graduating high school is one of the term of the been a university student. In high school media especsially computers are used to improve the qualities of education. Because of these, using computers in scientetic are as and invetigation fields are very important. The students family social and economical levels are very important of supplying these oportunities. The knowledge's which are the reasons of these study were combine in two groups. 1 - What are the social-economical conditions of students in beginning? 2- Are there any effects of media in the beginning ? The knowledges which are added from students, show that most of the students are using media at home and schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin başarılarını etkileyen kitle iletişim araçları ve sosyo ekonomik faktörler
dc.title.alternativeMeans of mass communication that effects high school students succes and social-economic faktors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmSocio-economic factors
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid104977
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101952
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess