İslam ahlak eğitiminde Kur`an kıssaları
dc.contributor.advisor | Aşıkoğlu, Nevzat Yaşar | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Macit | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:23:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:23:57Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610982 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Kuran kıssalarının hlâk eğitiminde kullanılmasına yönelik bir çalışmadır. Kıssalar ile ahlâk eğitimini nerelerde, nasıl ve ne kadar yapabileceğimiz konusu tartışılmıştır. Kuran kıssaları, ahlâkî mesajlar içeren dinî metinlerdir. Bu dinî metinlerin doğrudan muhatapları, onları ahlâk eğitiminde başarı ile kullanabilir. İşte bu çalışmada hem teorik ve hem de pratik açıdan konunun temelleri üzerinde durulmuştur. Ahlâk eğitimi, hem bireysel, hem de toplumsal yönü olan bir konudur. Kuran' m bu konuda modern toplumlara kazandıracağı bir çok değer sözkonusudur. Bu değerleri bireylere, çağdaş eğitimin verilerini de kullanarak aktarmak mümkündür. Ahlâk eğitiminde şu üç grup etkin bir role sahiptir ve bu çalışma onlara yönelik olarak hazırlanmıştır: Ebeveynler, din dersi öğretmenleri ve din görevlileri. Bu üç grup, çalışmalarını teorik ve eylem boyutlu olarak düzenlemelidir. Çünkü basan, büyük oranda onların gayretli faaliyetleri ile gerçekleşecektir. | |
dc.description.abstract | This is a study aiming the narratives of the Quran to be used in the moral education. With the narratives we argued that what we made the moral education how, what place and how much. The narratives of the Quran is religional text who contained moral messages. The spoken to this religional text is use this text in the moral education. In this thesis we study the foundation of subject with theoretical and practical side. The moral education is a subject have individual and social side. In this side the Quran is ensure the modern society a lot of things. In the moral education that three group have an effective role and this study is made for them. This three group is parents, teachers of religion lesson and religional persons. This three group must study with practical and theoretical. Because the achieve is become true with their efforts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | İslam ahlak eğitiminde Kur`an kıssaları | |
dc.title.alternative | The narratives of the Kur`an ın the Islamic moral education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Narratives | |
dc.subject.ytm | Morality | |
dc.subject.ytm | Islam | |
dc.identifier.yokid | 104930 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 101914 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |