Uluslararası lojistik yönetimi ve bir işletme örneğinde uygulanması
dc.contributor.advisor | Işık, Alim | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Mesut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:23:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:23:54Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610958 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmada, Horoz Lojistigin tedarik zincirindeki filolarının kapasite analiziniyapmak için Promodel 4.22 simülasyon programı kullanılmıstır.Horoz Lojistik'ten elde edilen bilgilere göre mevcut sistemin modeli kurulmustur.Mevcut modelde filo hızları aynı alınmıs, hammadde üreticilerinin kapasitesi yeterli oldugu içinsonsuz alınmıstır. Depo, müsteri ve filolar haftanın 7 günü, fabrikalar 6 gün çalısmaktadır.Mevcut modelde ilk önce hammadde üreticilerinden gelen hammaddeler (un, seker, yag, toz)belli oranlarda birlestirilerek 100 gr'lık bisküvi elde edilmekte bunlarda 24'lü kutularda filolarladepolara, depolarda, fabrika ve müsterilere göndermektedir. Bu göndermede fabrika ve depolar,kendine en yakın fabrika, depo veya müsterilere öncelikle gönderim yapmakta ve bugöndermeler günlük kapasiteleri dolana kadar devam etmektedir.Mevcut sistemin modeli kurulmus ve simülasyon çalıstırılmıs ve alınan raporda filokapasiteleri düsük çıkmıstır. Bu yüzden yeni sistem modeli kurulmustur. Yeni sistemde tırsayıları azaltılmıs. En son mevcut ve yeni sistemin sonuçları karsılastırılmıstır.Anahtar kelimeler: Filo, Kapasite, Kapasite analizi, | |
dc.description.abstract | In this study, Promodel 4.22 simulation program was used in order to carry out theanalysis of the capacities of the procurement fleets of Horoz Logistics.The model of the current system was established according to the irformation acquiredfrom Horoz Logistics. In the current model, the fleet speeds were acepted as the same whereasthe capacity of the raw material producers were accepted as infinite since they were adequate.The silos, customers and fleets work 7 days a week, while the factories work for 6 days. Thecurrent system functions as such: first the raw materials (flour, sugar, oil, powder) are combinedin certain ratios and 100 ?gr- biscuits are prodiced later, the fleets transport them in boxes of 24packets to silos. Then the silos dispatch them to factories and customers, during which theclosest factories, silosand customers are given priority, and the shipment continues until theirdaily capacity becomes full.The model of the current system was set up, later simulation was run, and finally thereport showed low fleet capacities. Therefore, a new system model was founded, in which thenumber of lorries were decreased. The data of the latest current system and the new one werecompared.Keywords : Fleet, Capacity, Capacity analysis, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Uluslararası lojistik yönetimi ve bir işletme örneğinde uygulanması | |
dc.title.alternative | Management of international logistics and its application in a company | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9005927 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 202831 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |