Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Alim
dc.contributor.authorYilmaz, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-07T09:23:54Z
dc.date.available2021-05-07T09:23:54Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610958
dc.description.abstractBu çalısmada, Horoz Lojistigin tedarik zincirindeki filolarının kapasite analiziniyapmak için Promodel 4.22 simülasyon programı kullanılmıstır.Horoz Lojistik'ten elde edilen bilgilere göre mevcut sistemin modeli kurulmustur.Mevcut modelde filo hızları aynı alınmıs, hammadde üreticilerinin kapasitesi yeterli oldugu içinsonsuz alınmıstır. Depo, müsteri ve filolar haftanın 7 günü, fabrikalar 6 gün çalısmaktadır.Mevcut modelde ilk önce hammadde üreticilerinden gelen hammaddeler (un, seker, yag, toz)belli oranlarda birlestirilerek 100 gr'lık bisküvi elde edilmekte bunlarda 24'lü kutularda filolarladepolara, depolarda, fabrika ve müsterilere göndermektedir. Bu göndermede fabrika ve depolar,kendine en yakın fabrika, depo veya müsterilere öncelikle gönderim yapmakta ve bugöndermeler günlük kapasiteleri dolana kadar devam etmektedir.Mevcut sistemin modeli kurulmus ve simülasyon çalıstırılmıs ve alınan raporda filokapasiteleri düsük çıkmıstır. Bu yüzden yeni sistem modeli kurulmustur. Yeni sistemde tırsayıları azaltılmıs. En son mevcut ve yeni sistemin sonuçları karsılastırılmıstır.Anahtar kelimeler: Filo, Kapasite, Kapasite analizi,
dc.description.abstractIn this study, Promodel 4.22 simulation program was used in order to carry out theanalysis of the capacities of the procurement fleets of Horoz Logistics.The model of the current system was established according to the irformation acquiredfrom Horoz Logistics. In the current model, the fleet speeds were acepted as the same whereasthe capacity of the raw material producers were accepted as infinite since they were adequate.The silos, customers and fleets work 7 days a week, while the factories work for 6 days. Thecurrent system functions as such: first the raw materials (flour, sugar, oil, powder) are combinedin certain ratios and 100 ?gr- biscuits are prodiced later, the fleets transport them in boxes of 24packets to silos. Then the silos dispatch them to factories and customers, during which theclosest factories, silosand customers are given priority, and the shipment continues until theirdaily capacity becomes full.The model of the current system was set up, later simulation was run, and finally thereport showed low fleet capacities. Therefore, a new system model was founded, in which thenumber of lorries were decreased. The data of the latest current system and the new one werecompared.Keywords : Fleet, Capacity, Capacity analysis,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleUluslararası lojistik yönetimi ve bir işletme örneğinde uygulanması
dc.title.alternativeManagement of international logistics and its application in a company
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9005927
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid202831
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess