Show simple item record

dc.contributor.advisorErol, Metin
dc.contributor.authorYüksel, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-07T09:23:48Z
dc.date.available2021-05-07T09:23:48Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610907
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada, insan ilişkilerinin verimlilik üzerindeki etkileri üzerinde durulmaktadır. Her üretim, insan emeğinin ürüne dönüşme sürecini içermektedir. Başka bir ifadeyle ürün, birikmiş emektir.Dolayısıyla üretim, iş grupları ve işgörenler arasındaki etkileşimleri gerektirmektedir. Bu bakımdan verimlilik, iktisadi bir kavram olmakla birlikte verimliliği artıran faktörlerden birisi de sosyolojik süreçlerdir. İşletmelerdeki insan ilişkileri, iki temel faktörün etkisi altındadır. Bunlardan birisi işletmeninin organizasyonu ve bu organizasyonda yer alan bireyin nitelikleridir, ikincisi ise işletmenin içinde bulunduğu sosyal çevrenin, işletme içindeki insan ilişkileri üzerindeki etkileridir. Bu faktörler birlikte işletme içindeki insan ilişkilerini etkilemekte ve giderek işgörenlerin performanslarını belirlemektedirler. Araştırmamızın bulgularına göre işletmedeki güven ortamı ile işgören performansı arasında ilişki olduğu görülmüştür. Güven ortamı ise,işgörenlerin işletme içi sosyal ilişkilere ilişkin kanaatlanyla ölçülmüştür. Bu anlamda işgörenier işletme yönetiminin kendileriyle iletişimini yeterli bulmamakta kendilerini işyerinde güvende hissedememekte işleriyle ügi ciddi kaygılar yaşamaktadırlar. Bu nedenle kendilerine güvenli bir gelecek sunacak gelecek kaygısı yaşatmayacak iş teklifini hemen değerlendireceklerim ifade etmiştir. O halde, yapılacak şey işletme içinde işgörenlerin kendilerim rahat bir şekilde ifade edecekleri, gelecek kaygısı taşmayacakları sosyal bir ortam yaratmaktadır. Ancak arka arkaya yaşanan ekonomik krizler böyle bir ortamın yaratılmasını olumsuz yönde etkilemektedir. Çalışmada, bu sorunlar çözüm önerileri ile beraber ortaya konulmuş, verimlilik üzerinde insan ilişkilerinin önemi vurgulanmıştır.
dc.description.abstractn SUMMARY In this study (research), it is mentioned effects of human relation on productivity. Every production consists of the period of human work into the production. So that, the production contains the relations between the working groups and employers. In this respect however the productivity is a financial consept, on of the factors is the socialogical item, too. The human realations in cooperations are under the effect of two basic factors. One of the them is the organization of cooperation and qualities of individuals who take place in this cooperations. The second is also effects at socialogical enviroment in cooperation over the human relations in cooperations.These factors affect the human relations and the performances of the employers. Acording to the findings in research, it has been seen that there is a relation between the stuation of trust in coorperation and performance of employers. The stuation of trust has been measured by the help of social relations of employers in coorperation. For this reason, the employers haven't seen enough communucation from the management of company and don't feel in security in company and have said that they were able to evaluate the offerings which presenting them a better future. So, the thing that the company will do, to create a social environment which can provide them easily expressing their ideas by themselves and no trouble for future in company. But, the economic crises that have been seen subjectively affected in negative to create a better condition. In this research, these problems were presented with their solutions and expresses the human relations on productivity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde insan ilişkilerinin verimlilik üzerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHuman relations
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid126775
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid124992
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess