Ahlak eğitimi çerçevesinde utanma (Haya) duygusu eğitimi (Niğde il merkezindeki lise öğrencileri üzerine bir araştırma)
dc.contributor.advisor | Karacoşkun, Mustafa Doğan | |
dc.contributor.author | Baycu, Mevlüt | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:23:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:23:40Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610844 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu tez, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde yüksek lisans tezi olarak hazırlanmıştır. Ahlâk Eğitimi Çerçevesinde Utanma (Haya) Duygusu ve Eğitimi (Niğde İl Merkezindeki Lise Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma) adlı bu araştırma beş bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde, araştırmanın problemi, amaç ve önemi, denenceleri, araştırmanın yöntemi, sayıltıları, sınırlılıkları, araştırmada geçen temel kavramlar, konu ile ilgili yayın ve araştırmalar ve son olarak da araştırmanın evreni ve örneklemi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, genel olarak ahlâk, ahlâk eğitimi ve ahlâk gelişimi konuları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde, duygusal gelişim, utanma duygusu ve utanma (haya) duygusunun eğitimi olmak üzere üç temel konu istenilmiştir. Dördüncü bölümde, lise düzeyindeki okullardaki 100 öğrenci üzerinde uygulanan anketle ilgili bulgular tablolar hâlinde gösterilmiş, verilen cevaplar doğrultusunda yorumlar yapılmıştır. Beşinci bölümde ise araştırmadan çıkan sonuç ve araştırmaya bağlı birtakım öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | SUMMARY This thesis has been prepared as a for degree master at Cumuhuriyet University Social Science Enstitue. This study named ` Chastity And its Education Within Moral Pedegogy ( A research upon high school students in Niğde province.)` consist of five chapter. In the first chapter, the problem, the aim and importance, the hypotesis, the methodology, the assumptions, the limitations, the key concepts, the literature review, and finally, the population and the sample of study were presented. In the second chapter, the concept of moral, the moral education and the moral development were discussed. In the third chapter, the threetopics of emotional development, teaching chastity were studied. In the forth chapter: the results derived throuhg statistics applied to 100 secondary school students were presented in tables and the author made several comments on the obtained results. In the fifth chapter; the results gathered from the study and the suggestions related to these results have been niven. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ahlak eğitimi çerçevesinde utanma (Haya) duygusu eğitimi (Niğde il merkezindeki lise öğrencileri üzerine bir araştırma) | |
dc.title.alternative | Chastity and its education within moral pedegogy (a research upon high school students in Niğde province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Moral education | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Morality | |
dc.subject.ytm | Niğde | |
dc.identifier.yokid | 127339 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 124955 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |