Show simple item record

dc.contributor.advisorKaracoşkun, Mustafa Doğan
dc.contributor.authorBaycu, Mevlüt
dc.date.accessioned2021-05-07T09:23:40Z
dc.date.available2021-05-07T09:23:40Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610844
dc.description.abstractÖZET Bu tez, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde yüksek lisans tezi olarak hazırlanmıştır. Ahlâk Eğitimi Çerçevesinde Utanma (Haya) Duygusu ve Eğitimi (Niğde İl Merkezindeki Lise Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma) adlı bu araştırma beş bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde, araştırmanın problemi, amaç ve önemi, denenceleri, araştırmanın yöntemi, sayıltıları, sınırlılıkları, araştırmada geçen temel kavramlar, konu ile ilgili yayın ve araştırmalar ve son olarak da araştırmanın evreni ve örneklemi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, genel olarak ahlâk, ahlâk eğitimi ve ahlâk gelişimi konuları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde, duygusal gelişim, utanma duygusu ve utanma (haya) duygusunun eğitimi olmak üzere üç temel konu istenilmiştir. Dördüncü bölümde, lise düzeyindeki okullardaki 100 öğrenci üzerinde uygulanan anketle ilgili bulgular tablolar hâlinde gösterilmiş, verilen cevaplar doğrultusunda yorumlar yapılmıştır. Beşinci bölümde ise araştırmadan çıkan sonuç ve araştırmaya bağlı birtakım öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractSUMMARY This thesis has been prepared as a for degree master at Cumuhuriyet University Social Science Enstitue. This study named ` Chastity And its Education Within Moral Pedegogy ( A research upon high school students in Niğde province.)` consist of five chapter. In the first chapter, the problem, the aim and importance, the hypotesis, the methodology, the assumptions, the limitations, the key concepts, the literature review, and finally, the population and the sample of study were presented. In the second chapter, the concept of moral, the moral education and the moral development were discussed. In the third chapter, the threetopics of emotional development, teaching chastity were studied. In the forth chapter: the results derived throuhg statistics applied to 100 secondary school students were presented in tables and the author made several comments on the obtained results. In the fifth chapter; the results gathered from the study and the suggestions related to these results have been niven.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAhlak eğitimi çerçevesinde utanma (Haya) duygusu eğitimi (Niğde il merkezindeki lise öğrencileri üzerine bir araştırma)
dc.title.alternativeChastity and its education within moral pedegogy (a research upon high school students in Niğde province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMoral education
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmNiğde
dc.identifier.yokid127339
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid124955
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess