Ailede din eğitimi çerçevesinde kadınlar arasındaki hurafeler
dc.contributor.advisor | Aşıkoğlu, Nevzat Yaşar | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:23:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:23:38Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610826 | |
dc.description.abstract | ÖZET Başlık: Ailede Din Eğitimi Çerçevesinde Kadınlar Arasındaki Hurafeler. Bu tez Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanmıştır. Bu çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, araştırmanın niçin yapıldığı, yöntemi, evren ve örneklemi, sınırlılıkları ve araştırmayla ilgili temel kavramlar üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, hurafe ile ilgili kavramlar tanıtılıp, hurafelerin dinle ilişkisi Ve İslâm'ın hurafelere bakışı anlatılmıştır. Kadınların hurafeleri nereden, nasıl öğrendikleri ve hurafeleri önlemede ailenin rolü üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde, Sivas'ta 40 kadınla yapılan mülakat sonucunda elde edilen bulgular tablolar şeklinde gösterilmiş, verilen cevaplar yorumlanmıştır. Dördüncü bölümde araştırmadan çıkan sonuçlar ve bu sonuçlara bağlı öneriler verilmiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Title: Superstitions Among Women Related To Religious Education In Family. This thesis has been prepeared as a high degree master at Cumhuriyet University, Social Science Enstitue. This study, consist four chapters. In the introduction, the aim of the study, its method, universe and model group, limitation and basic concepts related to this study have been given. In the second chapter, the concepts related to superstition have been introduced and the relation of superstitions with religion and approach of İslâm to these have been explained. It has been concantrated on superstitions* of women how and where they have learned them. In the third chapter, the findings gathered from an interview with 40 women in Sivas have been shown as tables and the answers have been evaluated. In the fourth chapter, the result gathered from the study and the suggestions related to these results have been given. T.C. YÜKSEKÖ?RETİM KÜRUUD BOKÜMAKTASYON MEMKSIÂ | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ailede din eğitimi çerçevesinde kadınlar arasındaki hurafeler | |
dc.title.alternative | Superstitions women related to religious education in family | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Superstitions | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 127324 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 124959 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |