Shakespeare`s use of language in King Lear
dc.contributor.advisor | Garayeva, Minira | |
dc.contributor.author | Güven, Ahu Neşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:23:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:23:28Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610750 | |
dc.description.abstract | 11 ÖZET On altıncı yüzyılda İngiliz dili önem kazanmaya başlayınca birçok başarılı yazar ortaya çıktı. Eserlerinin çoğu günümüze uyarlanan William Shakespeare bu yazarlardan sadece bir tanesi. Bu tezin amacı, Shakespeare' in dili kullanımını onun en çok beğenilen eserlerinden biri olan King Lear' de incelemektir. Bu tez, bir giriş, üç esas ve bir de sonuç bölümünden oluşmaktadır. Birinci bölümde on altıncı yüzyıl İngiltere'sinin sosyal durumu, dili ve Hümanizmin, Rönesans'ın ve Reformasyon' un etkileri üzerinde durulmuştur. İkinci bölüm Retorik kavramı ve genel olarak Shakespeare 'in sanatı ile ilgilidir. Ayrıca Shakespeare' in başlangıçtan olgunluk dönemine kadar geçen sanatsal gelişimi de bu bölümde çalışılmıştır. Üçüncü bolüm King Lear oyununda Shakespeare 'in edebi sanatları nasıl kullandığı konusundaki çalışmayı içerir. Bu bölüm ayrıca Shakespear'in sanatsal tarzı ve bu oyunda kullandığı semboller konusuna da açıklık kazandırır.Bu çalışmadan çıkarılacak sonuç, edebiyatta etkili bir dil kullanmanın önemidir. Bir sanat eserini ölümsüz ve evrensel yapan şey, yazarının gözlem gücü ve etkili dilidir. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT In the sixteenth century, as the English Language gained importance, there appeared many successful writers. William Shakespeare is only one of them many of whose plays have been updated to our time. The aim of this thesis is to present the Shakespeare's use of language in one of his most appreciated plays, King Lear. The thesis consists of an introduction, three main chapters and a conclusion. In the first part the social background and language of the sixteenth century England and the effects of humanism, renaissance and reformation were given. The second part deals with the concept of Rhetoric and Shakespeare's art. Shakespeare's metrical developments from his apprenticeship to his maturity are also studied in this part. The third part includes the study of Shakespeare's figurative language in King Lear. This part clarifies his use of symbols, figures of language and his artistic style in King Lear.The conclusion drawn from this study is the importance of using language effectively. What makes a work of art universal and timeless is its effective language and its writer's power of observation | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Shakespeare`s use of language in King Lear | |
dc.title.alternative | Shakespeare'in Kral Lear oyunundaki dili | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | King Lear | |
dc.subject.ytm | Shakespeare, William | |
dc.subject.ytm | Language | |
dc.identifier.yokid | 140549 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 136994 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |