Show simple item record

dc.contributor.advisorGarayeva, Minira
dc.contributor.authorGüven, Ahu Neşe
dc.date.accessioned2021-05-07T09:23:28Z
dc.date.available2021-05-07T09:23:28Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610750
dc.description.abstract11 ÖZET On altıncı yüzyılda İngiliz dili önem kazanmaya başlayınca birçok başarılı yazar ortaya çıktı. Eserlerinin çoğu günümüze uyarlanan William Shakespeare bu yazarlardan sadece bir tanesi. Bu tezin amacı, Shakespeare' in dili kullanımını onun en çok beğenilen eserlerinden biri olan King Lear' de incelemektir. Bu tez, bir giriş, üç esas ve bir de sonuç bölümünden oluşmaktadır. Birinci bölümde on altıncı yüzyıl İngiltere'sinin sosyal durumu, dili ve Hümanizmin, Rönesans'ın ve Reformasyon' un etkileri üzerinde durulmuştur. İkinci bölüm Retorik kavramı ve genel olarak Shakespeare 'in sanatı ile ilgilidir. Ayrıca Shakespeare' in başlangıçtan olgunluk dönemine kadar geçen sanatsal gelişimi de bu bölümde çalışılmıştır. Üçüncü bolüm King Lear oyununda Shakespeare 'in edebi sanatları nasıl kullandığı konusundaki çalışmayı içerir. Bu bölüm ayrıca Shakespear'in sanatsal tarzı ve bu oyunda kullandığı semboller konusuna da açıklık kazandırır.Bu çalışmadan çıkarılacak sonuç, edebiyatta etkili bir dil kullanmanın önemidir. Bir sanat eserini ölümsüz ve evrensel yapan şey, yazarının gözlem gücü ve etkili dilidir.
dc.description.abstractIV ABSTRACT In the sixteenth century, as the English Language gained importance, there appeared many successful writers. William Shakespeare is only one of them many of whose plays have been updated to our time. The aim of this thesis is to present the Shakespeare's use of language in one of his most appreciated plays, King Lear. The thesis consists of an introduction, three main chapters and a conclusion. In the first part the social background and language of the sixteenth century England and the effects of humanism, renaissance and reformation were given. The second part deals with the concept of Rhetoric and Shakespeare's art. Shakespeare's metrical developments from his apprenticeship to his maturity are also studied in this part. The third part includes the study of Shakespeare's figurative language in King Lear. This part clarifies his use of symbols, figures of language and his artistic style in King Lear.The conclusion drawn from this study is the importance of using language effectively. What makes a work of art universal and timeless is its effective language and its writer's power of observationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleShakespeare`s use of language in King Lear
dc.title.alternativeShakespeare'in Kral Lear oyunundaki dili
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKing Lear
dc.subject.ytmShakespeare, William
dc.subject.ytmLanguage
dc.identifier.yokid140549
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid136994
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess