Türkçede eklerin tasnifi
dc.contributor.advisor | Delice, H. İbrahim | |
dc.contributor.author | Özel, Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:23:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:23:27Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610742 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışma, dilbilimsel metotlarla Türkçedeki eklerin işlevsel özelliklikleri değerlendirilerek yeni bir bakış açısıyla eklerin tasnifini yapmayı amaçlamaktadır. Türkçenin öğrenimi ve öğretimi konusunda karşılaşılan zorlukların temeli Türkçenin öğretimi için oluşturulmuş ve yayımlanmış olan gramer kitaplarındaki eklerin tasnifi konusundaki farklılıklar ve tutarsızlıklardır. Bu farklılıkların meydana gelmesindeki sebepler araştırmacıların kendi görüş açılarına göre dilbilim metotlarından yoksun olarak, çalışmalarını yapmış olmalarıdır. Bu tespit şu ana kadar yayımlanmış olan gramer kitaplarını inceledikten sonra kanısına vardığım sonuçtur. Her milletin farklı yaşayış, görüş ve düşünüş biçimi olduğu gerçeğini de göz önüne alırsak, her milletin dili ve dil kurallarının da farklı olması, kendine özgü nitelikler sergilemesi gerekmektedir. Bu düşünceyle dilbilimsel metotlar kullanılarak, sadece karşılaştırmalı dilbilim çalışmalarıyla yetinmeden, Türkçede kullanılan eklerin işlevleri ön plana çıkarılmış ve bu işlevlerine göre eklerin sınıflandırılmasına gidilmiştir. Çalışmanın asıl amacı gramer kitaplarındaki tasnif kargaşasını ve tutarsızlığını sergileyip bunlara çözüm aramak değil, özellikle ilköğretim ve ortaöğretimde hatta yüksek öğretimde Türkçenin öğretiminde karşılaşılan sorunların kaynağına inilerek giderilmeye çalışılmasıdır. | |
dc.description.abstract | II SUMMARY This study aims to classify the Tukish Language affixes using linguistic methods and evaluating their functional features in Turkish Language with respect to a new point of view. The fundomental of difficulties in acquiring and learning Turkish Language lies in the differences and inconsistencies in classifying Turkish affixes in grammar books which are formed and published to teach Turkish Language. My studies about so- for published grammar books resulted that researchers considerations of only their own point of views and their usage of only the comparative linguistic method are the reasons for those differences. Considering the difference in the way of life, view and theway of thinking of all nations; the language and rules of that language must be differnt from their othet languagest and must reveal its unique features. Keeping this idea in mind, and using not only the contrastive linguistic analysis but using all the linguistic methods; a special emphasis is given to the functions of affixes used in Tukish Language and they are classified accordingto their functions. The min aim of this study is not only to reveal the classification chaos and inconsistency of grammar books and search for the solutions, but - more important than this - to search for and try to find a solution to the main problems in teaching Turkish Language especially in primary, secondary and even higher education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Türkçede eklerin tasnifi | |
dc.title.alternative | The Classification of affixes in Turkish | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Grammar-prefix | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Grammar-suffixes | |
dc.identifier.yokid | 140559 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 136995 | |
dc.description.pages | 220 | |
dc.publisher.discipline | Yeni Türk Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |