Integrating communicative activities in Anatolian high schools in teaching English as a foreign language in Turkey
dc.contributor.advisor | Türker, Faruk | |
dc.contributor.author | Aydin, Filiz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:23:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:23:26Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610736 | |
dc.description.abstract | n ÖZET Bu çalışmanın amacı, Türk Eğitim sisteminde büyük bir yeri olan Anadolu Liselerinde yıllardır uygulanmakta olan fakat bir türlü istenilen seviyeye gelmeyen İngilizce öğretimine katkıda bulunmaktır. Aynı zamanda bu çalışma ile dilin iletişim için olduğu vurgulanmış ve dil öğretmenlerine bu amacı iletişimsel etkinlikler sayesinde gerçekleştirmeleri için yardım edilmesi amaçlanmıştır. I. Bölümde iletişimsel etkinliklerin çeşitli tanımlarına yer verilmiş ve kısaca türlerinden, özelliklerinden bahsedilmiştir. Bu bölümde ayrıca dil öğreniminde karşılaşılan problemler saptanmış, çözüm önerileri sunulmuştur. Çalışmada kullanılacak teknik ve materyallerle ilgili kısa bilgi de bu bölümde yer almaktadır. II. Bölümde, son yıllardaki en popüler ve en başarılı metot olan 'İletişimsel Dil Öğretimi' üzerinde durulmuş, bu metodun başlıca ilkelerine değinilmiş ve diğer metotlardan neden daha başarılı ve üstün olduğu konusunda bilgi verilmiştir. ili. Bölüm, çalışmanın en geniş bölümünü oluşturmaktadır. Bu bölümde iletişimsel etkinlikler geniş bir şekilde ele alınmış ve çeşitli örneklerle birlikte açıklanmıştır. IV. Bölümde, iletişimsel etkinliklerin ilke ve özelliklerinden bahsedilmiştir. İletişimsel etkinliklerin niçin ve nasıl kullanılması gerektiği anlatılmış ve bu etkinlikleri kullanırken bir dil öğretmenine ne gibi görevler düştüğü ifade edilmiştir. V. Bölümde, deneysel bir çalışmaya yer verilmiş, ve sınıf içi etkinliklerin iletişimselliği, öğrenci motivasyonu ve sınıf içi iletişim arasındaki ilişki incelenmiştir. VI. Bölümde, Erzurum Anadolu liselerindeki İngilizce Öğretmenlerine uygulanan anket sonuçları değerlendirilmiştir. Sonuç kısmında ise, çalışma içerisinde değinilen ve çözümlenmeye çalışılan problemlerin genel sonuçları değerlendirilmiş ve dil öğretmenlerine tavsiyelerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | m ABSTRACT The aim of this study is to assist in the activity of teaching English that has been applied for so many years, but has not achieved up to the aimed level in Anatolian High Schools which have an important place in Turkish Educational System. This study is also aimed to emphasize the fact that language is for communication, and to help the language teachers use and teach English for a communicative purpose in class with the help of communicative activities. Chapter I gives various definitions of communicative activities and mentions about the types and characteristics of communicative activities briefly. This chapter also shows the problems encountered in teaching language and offers some solutions to these problems. ( Brief information about technique and methods that will be used in the study is given in this chapter.) Chapter II gives a review of Communicative Language Teaching that is the most popular and successful method in recent years, touches on its main principles and explains why it is superior to the other teaching methods. Chapter III is the gist of the study. Communicative activities are explained widely with a number of examples in this chapter. Chapter IV sets the principles and characteristics of communicative activities and describes why and how to use the communicative activities. It also expresses the role of a language teacher in using these activities. In chapter V, an experimental study is taken part and the relationship among communicativeness of classroom activities, student motivation and communication in the classroom is examined. Chapter VI evaluates the results of a questionnaire applied to the English teachers in Anatolian High Schools in Erzurum. In the conclusion part the results of the study have been evaluated and a piece of advice has been given to the language teachers. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Integrating communicative activities in Anatolian high schools in teaching English as a foreign language in Turkey | |
dc.title.alternative | Türkiye'de Anadolu liselerinde iletişimsel aktivitelerin, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde entegrasyonu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Anatolia high schools | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communicative language teaching | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 140498 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 136947 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |