Show simple item record

dc.contributor.advisorGüldiken, Nevzat
dc.contributor.authorÇildir, Bilal
dc.date.accessioned2021-05-07T09:23:24Z
dc.date.available2021-05-07T09:23:24Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610720
dc.description.abstractÖZET Yasal olarak grev, ilk kez 1961 Anayasası ile Türk Hukuk Sistemine girmiş, sonrasında da önemli tartışmalara çokça konu olmuştur. Çalışmamızın konusunu, başta 1982 Anayasası olmak üzere; 2822 sayılı Toplu İş Sözleşmesi Grev ve Lokavt Kanunu ile diğer kanunlardaki düzenlemeler ve ertelemelerinin hukukî dayanakları oluşturmaktadır. Grev ve Lokavt ertelemeleri aynı Kanunun 33. maddesinde yer almıştır. Grev ve lokavt ertelemelerinde uyuşmazlık YHK tarafından çözülecektir. Grev Hakkı ve Lokavta getirilen bu sınırlamalar ve uyuşmazlığın çözüm şekli uluslararası alanda ve ulusal düzeyde eleştirilere uğramıştır. Grev ve lokavt ertelemelerinde ulusal güvenlik ve genel sağlık gibi iki önemli neden aranmaktadır. Bakanlar Kurulu ancak bu iki nedenden birinin varlığı halinde erteleme yetkisini kullanabilecektir. Grev hakkı ve lokavta getirilen bu sınırlamalara karşı yapılan eleştiriler etkisini göstermiş ve 1988 tarihinde 3451 sayılı Kanunla 2822 sayılı Kanun'da çeşitli düzenlemeler yapılmıştır. Grev ertelemeleri, ulusal ve uluslar arası belgeler dahilinde 1964 yılından 2000 yılına kadar olan Türkiye' de ki grev ertelemeleri uygulamaları tablolaştırılmıştır.
dc.description.abstractII ABSTRACT The concept of strike which was introduced to the Turkish legal system with the constitution of 1961 has so far continued to be an important subject matter of discussions. At first, 1982 constitution is, 2822 numbered Collective Work Agreement on other laws, form prohibition's and postponding's legal supporting. Strike and lockout postpondings are take place in the same law's 33. item. Postponing in this prohibition and disagreement will solved by High Referee Comity. And the solution technique is criticized in international field and nationallevel. Two important re ason are looked for in postponing in strike and lockout. Council of Ministers can only use its authority when one of them occurs. Critizations on strike engraving and boundaries becomes on lockout shows its effect and in the year of 1988, corrections are done in 3451 numbered Law's and 2822 numbered Law's items. The strike postponements with national and international documents from 1964 to 2000 year pratices in Turkey has been studied to tabulate.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleTürk Toplu İş Hukukunda grev ve lokavt ertelemesi
dc.title.alternativeThe Lawley strike and lockout postponome of Turkey collective work
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLockout
dc.subject.ytmTurkish Labor Law
dc.subject.ytmIncompatibility
dc.subject.ytmStrike
dc.subject.ytmStrike postponeme
dc.identifier.yokid140564
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid136999
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess