Show simple item record

dc.contributor.advisorKızılçelik, Sezgin
dc.contributor.authorVesek, Sait
dc.date.accessioned2021-05-07T09:23:07Z
dc.date.available2021-05-07T09:23:07Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610590
dc.description.abstractII ÖZET Bu çalışmanın ana amacı Türkiye'nin tanınan filozoflarından biri olan Doğan Özlem'in hermeneutik geleneğe ilişkin görüşlerini tahlil etmektir. Bu amaçla çalışmanın birinci bölümünde, öncelikle hermeneutiğin neliğine, tarihsel kökenlerine ve değişik hermeneutik perspektiflere yer verilmiştir. Hermeneutiğin tin bilimlerinin yöntemi olarak alınması, çalışmanın odak noktasını oluşturduğundan bu bölümde ağırlıkla Wilhelm Dilthey üzerinde durulmuştur. Çalışmanın ikinci bölümünde, Türkiye'de hermeneutiğin esas rakibi olan pozitivizm ağırlıklı sosyal bilim geleneği sorgulanmış ve hermeneutik çizginin geç tanınmasının nedenleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca bu bölümde, Türkiye'ye hermeneutiğin girişi ve yaygınlaşması bağlamında Kamuran Birand ve Sabri F. Ülgener'in görüşleri ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde, günümüzde Türkiye'de hermeneutiğin en büyük temsilcisi ve bu geleneği, tin bilimlerinin yöntemi olarak ele alan Doğan Özlem'in hermeneutik konusundaki değerlendirmelerine yer verilmiştir. Doğan Özlem, Türkiye'de hermeneutiğin öncüsü konumundadır ve onu entellektüel hayatımıza en iyi şekilde tanıtan filozoflarımızdan biridir. Doğan Özlem, öne çıkardığı hermeneutik gelenekle Türkiye'deki çoğu entellektüelin adeta taptığı pozitivist paradigmanın sarsılmasında etkili olmuştur. Kısacası, Doğan Özlem, ülkemizde hermeneutiğin yerleşmesinde büyük çaba sarfetmiş ve çoğu düşün adamımızı etkilemiştir.
dc.description.abstractIll SUMMARY The main aim of this study is to analyse hermeneutic ideas of Doğan Özlem who is a well-known philosopher in Turkey. In the first chapter, the meaning of hermeneutic, its historical roots and different perspectives were examined. In this chapter especially Wilhelm Dilthey was focused on as the hermeneutic is a method of psychological sciences. The second chapter questioned the positivist tradition in social sciences it has always been an opposition to hermeneutic and the reasons why hermeneutic was a late comer. In addition, in this chapter, how hermeneutic entered to Turkey's agenda and views of Kamuran Birand and Sabri F. Ülgener were also stated. Third chapter is about Doğan Özlem and his views on hermeneutic. He is a pioneer of hermeneutic and he is one of our philosophers who introduced hermeneutic to our intellectual life. What is more is the fact that he also affected may thinkers who originally were strong believers of positivist paradigm.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleDoğan Özlem`de hermeneutik
dc.title.alternativeThe hermeneutic of Doğan Özlem
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmÖzlem, Doğan
dc.subject.ytmHermeneutic
dc.identifier.yokid160657
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145640
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineGenel Sosyoloji ve Metadoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess