Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Özer
dc.contributor.authorNiyet, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-07T09:23:04Z
dc.date.available2021-05-07T09:23:04Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610565
dc.description.abstractDünyadaki teknolojik gelişmelerin paralelinde hızla artan enerji ihtiyacı nedeniyle, enerjiyi yoğun olarak kullanan sektörler, araştırma geliştirme faaliyetlerini, alternatif enerji kaynaklarının geliştirilmesi üzerinde yoğunlaştırmışlardır. Alternatif enerji kaynağı arayışlarında, otomotiv sektörü önemli bir yer tutmaktadır. Fosil kökenli yakıtların ekonomiler üzerinde oluşturduğu baskı ve olumsuz etkilerde üzerinde düşünülmesi gereken bir husustur. Özellikle küresel ısınmanın tehlikeli boyutlara ulaşması, günümüzde kullanılan enerjilerin ?Yenilenebilir ve Sürdürülebilir? olmasını mecbur kılmıştır.İçten yanmalı motorlar, icadından sonra çok hızlı bir gelişme göstererek endüstride çok yaygın olarak kullanılır duruma gelmişlerdir. Enerji kaynağı olarak petrol ürünleri kullanılan bu makinelerde, petrolün sonlu (yenilenemez) bir enerji kaynağı olduğu ve yakın bir gelecekte tükeneceğinin ortaya çıkarılmasıyla yerlerini doldurabilecek başka makineler ve alternatif yakıt arama çalışmaları başlatılmıştır. Dizel motorlarında ise gaz yakıt olarak doğal gaz, bir pilot yakıt ile birlikte kullanılırken, bitkisel yağlar ve bunlardan elde edilen etil ve metil esterler yalnız başına ya da çeşitli oranlarda petrol kaynaklı dizel yakıtı ile karıştırılarak kullanılabilmektedir.Bu çalışmada; biyodizel hakkında kapsamlı bilgi vererek dizel motorlarda kullanılabilirliği belirlenmiş; yapılan deneysel çalışma ile dizel motorlarda biyodizel kullanımının belirli bir çalışma saati sonrasında egzos gazı emisyonları ve yağlama yağı üzerindeki değişimlerini gözlemleyerek motor aşınmasına olan etkileri sonuçlar doğrultusunda yorumlanmıştır.
dc.description.abstractAs a result of increasing requirement on energy due to the global technological developments, sectors which are highly dependent to energy have focused their R&D actions on the improvement of alternative energy sources. Automotive sector is playing an important role within the searches for alternative energy sources. Also, the pressure and negative effects of fossil-based fuels on the economy is something important which needs to be considered. Especially, the global warming which became highly dangerous, has forced the daily used energy to be renewable and continuous.Internal combustion engines, have shown a very rapid development after their invention and became widely used in industry. Since petroleum is not renewable and it became obviously clear that it is going to exhaust in near future, the researches to find alternative fuels and machines to replace those which use petroleum have started. In diesel engines, while natural gas is used together with a pilot fuel as the gas fuel, the vegetable fuels and the ethyl & methyl esters derived from them are used lonely or together with petroleum based diesel fuels in various percentages.The aim of this study, is to give extensive information about biodiesel and determine the usability in diesel engines; to interpret the effect of biodiesel on engine wear with the experimental study observing the indications of changes on the lubricating oil and exhaust gas emissions .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleDizel motorlarda biyodizel kullanımının motor aşınmasına olan etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating the effect of biodiesel usage on the engine wear in diesel engines
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWear
dc.subject.ytmBiodiesel
dc.subject.ytmLubrication
dc.identifier.yokid346407
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid246224
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess