Türk eğitim sistemi üzerinde etkili olan felsefi akımlar
dc.contributor.advisor | Kızıloluk, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Çağlayan, Semiha | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:21:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:21:55Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610074 | |
dc.description.abstract | Eğitim, insanın toplum hayatını yasamaya baslamasıyla doğmus ve hertoplumda varlığını sürdürmüstür. Eğitim, genel anlamda istendik yönde davranısdeğistirme sürecidir. Bunun için bireye bilgi, beceri, tutum ve alıskanlıklarkazandırmaktadır. Yalnız kazandırılacak bilgi ve becerilerin bireyin, toplumun,çevrenin ve insanlığın amacına uygun olması gerekir.Sözcük anlamı bilgelik sevgisi olan felsefe ile eğitim arasında sürekli bir iliskivardır. Eğitim ile felsefe arasındaki iliskiden dolayı eğitim felsefesi doğmustur. Eğitimfelsefesi; eğitimin incelenmesiyle ve eğitimin genel sorunları ile ilgilenir. Eğitim ilefelsefe birbiriyle çelismez. Hangi felsefi sitem temele alınmıssa eğitim, o felsefisistemin ilkelerine göre düzenlenir. Eğitim; hedef ve davranıslarını belirlerken,içeriğini seçerken, sınama durumlarını düzenlerken felsefeye basvurur. Eğitim de yenive bilimsel bilgiler sunarak felsefenin gelismesine katkıda bulunur.Türk eğitim sistemi üzerinde idealizm, realizm, natüralizm, pragmatizm vemateryalizm gibi felsefi sistemlerin etkileri görülmektedir. Fakat bu etkiler çokyüzeyseldir. O nedenle Türk Eğitim Sisteminin belli bir felsefi temeli yoktur denebilir.Bizim eğitim sistemimiz daha çok siyasal ve ideolojik temellidir. Ancak idealizm,realizm, natüralizm, pragmatizm ve materyalizmin bazı ilkeleri eğitim sistemineyansımıstır. Türkiye Cumhuriyeti' nin ilk yıllarından itibaren eğitim sisteminedamgasını vuran felsefi düsünce çizgisi aydınlanma felsefesidir. Bu felsefedepragmatist çizgiler bulunmaktadır. Ancak pragmatizm etkisini 2005- 2006 eğitimöğretimyılında yapılandırmacı yaklasım ile daha da hissettirmistir. Böylece eğitimsistemi öğrenci merkezli olmustur ve öğrencinin bildiklerinden hareket edilmistir.Sonuç değil süreç önemli olmustur. Öğrenciler öğrendiklerini günlük yasamaaktarabilecek duruma gelmistir. | |
dc.description.abstract | Education was born with the human being began to live the society life and itsurvived every community. In general education is a process of modifying behavioron wanted direction. For this reason knowledge, skill, manner and habits should beacquired to an individual. The knowledge and the skills acquired have to be suitablefor the aim of the individual, the society and the humanity.There is a continuous relation between the education and the philosophyhaving the meaning as wisdom affection. The education philosophy was bornbecause of this relation. The education philosophy is interested in researching theeducation and the common problems of it. The education and the philosophy shouldnot be in contradiction each other. It should be arranged according to thephilosophical system taken aim at. The education applies to the philosophy in orderto determining the aim and the behaviors, arranging the content, arranging theeducation and the test situation. And also the education contributes to the philosophyby presenting the new and the scientific information.The philosophical systems which are effective on Turkish education systemare idealism, realism, naturalism, pragmatism and materialism. Our education systemdoes not have an obvious philosophical base. Our education system is mostly basedon political and ideological thoughts. However, some principles of idealism,realism, naturalism, pragmatism and materialism effected our education system. Thephilosophical idea style having branded to the education system since the early yearsof the Republic of Turkey is being intellectual philosophy. In this philosophy thereexist pragmatist marks. Nevertheless, pragmatism had felt its influence hardlyenough with the structuralism approach in 2005-2006 school year. Thus theeducation system had become with the students centre and activated from thestudent?s knowledge. The process had become important not the result. The studentshad become to the position they can transfer the knowledge to the daily life. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türk eğitim sistemi üzerinde etkili olan felsefi akımlar | |
dc.title.alternative | The philopsophical trends which are effective in Turkish education system. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9016143 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221260 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |