dc.contributor.advisor | Aydın, Mehmet Zeki | |
dc.contributor.author | Çelik, Gökçe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:21:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:21:49Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610034 | |
dc.description.abstract | Anahtar Kelimeler: Dostluk, arkadaş, sevgi, aile, eğitimBu araştırmada ?Dostluk Kavramı ve Öğretilmesi? konusu işlenmiştir.Çalışmanın amacı, iyi bir dost olabilmek, iyi dostlar bulabilmek, dostlukları devam ettirebilmek için nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklamak, din ve ahlâk eğitimi çerçevesinde iyi bir dost olabilmek için neler yapılması ve nelerden kaçınılması gerektiğinin araştırılması ve DKAB derslerinde ve Kur'an kurslarında nasıl öğretileceğinin ortaya konulmasıdır. Bu süreçte anne baba ve eğitimcilere de yol göstermektir.Arkadaş, bir işte birlikte bulunanlardan her biri, birbirlerine karşı sevgi ve anlayış gösteren kimselerdir. Arkadaşlık ise bir işte birlikte bulunmak, huy ve düşünceleri birbirine uymak, bir süre beraber bulunmak, birlikte gitmek, eşlik etmek, refakat etmek anlamındadır. Dost, sevilen, güvenilen, yakın arkadaş, gönüldeş, iyi görüşülen kimse, iyi geçinen, aralarında iyi ilişki bulunan kimselerdir. Dostluk, arkadaşlığın daha ileri aşamasıdır, olgunlaşmış hâlidir.Arkadaşlık ve dostluk birbiri ile karıştırılan kavramlardır. Arkadaşlık ve dostluk basamak basamak gelişir. Arkadaşlıklar kolay kurulurken, dostluk için zaman, çaba ve fedakârlık gerekir. Dostluğun yolu arkadaşlıktan geçer.Araştırma beş bölüm, sonuç ve önerilerden oluşmaktadır.Birinci bölümde, araştırmanın problemi, amacı ve önemi, sayıltılar, araştırmanın sınırlılıkları ve yöntemi bulunmaktadır.İkinci bölümde, arkadaş ve dost kavramlarına, dostta bulunması ve bulunmaması gereken özelliklere, bir dostun sahip olduğu haklar, dostluğu güçlendiren ve dostluğu zedeleyen hususlara, Kur'an'da ve hadislerde dostluk ilişkileri konularına yer verilmiştir.Üçüncü bölümde, ailede, okulda ve Kur'an kurslarında dostluğun öğretilmesinde kullanılabilecek ilke ve yöntemlere ilişkin esaslara değinilmiş, anne baba ve eğitimcilere bazı önerilerde bulunulmuştur.Dördüncü bölümde, DKAB derslerinde ve Kur'an kurslarında, çocuklara dostluğun öğretilmesi konusunda eğitimcilere yardımcı olmak amacıyla örnek ders planları hazırlanmıştır.Beşinci bölümde ise araştırmadan elde edilen sonuçlar ve öneriler sıralanmıştır. | |
dc.description.abstract | Key words: Friendship, friend, love, family, education.In this research, friendship and its education are studied.The aims of this research are as the followings; to be a good friend, to be able to find good friends, to explain what a person should do in order to continue the friendship, what a person should do to be a good friend in the frame of religious and moral education, and to express how these processes can be put into life in Religious Culture and Morality knowledge lessons and Qur?an courses. This process is also a guide for the parents.Ally is the one whom we work together in a job or allies are the people who show love and understanding to each other. Alliance is being together in an occupation, being same in terms of personality thought, spending to time together for a while, and accompanying each other. Being a friend is different from being an ally. Friends are the people who are loved and trusted, who are close companions, who have the same feelings, who get on well with each other. Friendship is one step further than the companionship and it?s more mature than the companionship.Companionship and friendship are usually missunderstood. They develop gradually. Time, struggle and self-sacrifice are needed for friendship whereas being a companion is easy to be made. If you want to reach the real friendship you have to pass through the companionship.The research consists of five parts, summary and suggestions.In the first part, there are problems, aim, importance, limitations and methots of the research.In the second part, companion and friend concepts, the pecularities that a friend must have and must not have, the rights of a friends, the issues which make the friendship stronger and which give harm to the friendship, and the friendship concept in Qur?an and Hadiths (Prophet?s sayings) are concluded.In the third part, the methods and principles of teaching the friendship in the family, at school and in Qur?an courses are expressed, and some suggestions are presented for the parents and educationists.In the fourth part, sample lesson plans are prepared in order to help the educationists while teaching the friendship to the children in Religious Lessons and Qur?an Courses.In the fifth part, the results of the research and suggestions are introduced. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dostluk ve eğitimi | |
dc.title.alternative | Friendship and education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Friendship | |
dc.subject.ytm | Friend choice | |
dc.subject.ytm | Friendship | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Religion | |
dc.identifier.yokid | 301776 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221281 | |
dc.description.pages | 294 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı | |