Show simple item record

dc.contributor.advisorDursun, Şemsettin
dc.contributor.authorIşik, Özgür
dc.date.accessioned2021-05-07T09:20:53Z
dc.date.available2021-05-07T09:20:53Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/609667
dc.description.abstractEğitimin değişik tanımları incelendiğinde ortak unsurun davranış değişikliği süreci olduğu görülmektedir. Süreçteki bu değişim ise yaşantı yolu ile oluşmaktadır. Toplumun en küçük parçası olan bireyin yaşantısında ise bilimlerin ve de özellikle matematik biliminin önemi kaçınılmaz bir gerçektir.Matematiğin yaşamımızda önemi kıldığı nokta ise gündelik hayattaki problemlerin çözümüne yardımcı olan bir bilim olmasıdır. Problem, toplumun yaşantısında sık kullandığı bir kavramdır.Toplumlar yaşanan sıkıntıları aşmak için, sıkıntıları yaşamadan düşünebilmeli ve onlara çözümler üretebilmelidir. Toplumun bir parçası olan birey de problemleri yaşamadan önce, yaşayabileceği problemleri tasarlayabilmeli ve problemleri kurabilmelidir.Bu araştırmanın amacı; ülkemizde değişen eğitim programlarında ve ona paralel olarak değişen ve yenilenen ders kitaplarında bireye kazandırılması önemli olan problem kurma stratejilerine ne kadar yer verildiğini tespit etmektir.Araştırma tarama modeline dayalı, belgesel tarama yolu ile yapılandırılmış nitel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini; matematik ders kitapları oluşturmaktadır.çalışma grubunu ise; ilköğretim matematik IV, ilköğretim matematik V ve ilköğretim matematik VI ders kitaplarından oluşmaktadır.Araştırmanın sonucunda ülkemizde pek uygulanamayan bu stratejinin ders kitaplarında da henüz istenilen yaygınlığa ulaşamadığı, ancak daha önceki ders kitaplarına oranla daha fazla yer verildiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractStudy examined the different definitions of common elements in the process of change in behavior is observed. This change in the way the process is related to life. The smallest part of the community in the lives of individuals, especially in the sciences and mathematics is an unavoidable fact of the matter.The point made in our lives is the importance of mathematics in everyday life, helping to solve the problem is that it is a science. Problems of society is a concept frequently used in daily life.Communities to overcome difficulties, problems and their solutions without able to think. Part of the society in which individuals have problems before you can live and the problems must be able to be able to design problems.The purpose of this research in our country and its parallel in the changing curriculum changes and new textbooks to teach the individual problems that are important to establish strategies to determine how much space is given.The research-based, documentary screening and structured way is a qualitative research.The universe of mathematics textbooks in the group elementary mathematics IV, V and mathematics consists of mathematics textbooks VI. application of research in our country can not be many books in this strategy can not yet reached the desired extent, but compared to the earlier books were given more space.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 4., 5. ve 6. sınıf matematik ders kitaplarının problem kurma etkinliği bakımından incelenmesi
dc.title.alternativePrimary 4, 5, 6 installation problem in terms of mathematics books for classes investigation activities thesis of graduate degree
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblems
dc.subject.ytmProblem posing
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmBooks
dc.identifier.yokid371371
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263605
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess