Show simple item record

dc.contributor.advisorDemren, Çağdaş
dc.contributor.authorAkça, Şerife
dc.date.accessioned2021-05-07T09:19:35Z
dc.date.available2021-05-07T09:19:35Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2019-07-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/609162
dc.description.abstractBu tez çalışması, son yıllarda popüler kültür ürünleri arasında kendini gösteren, medyada yer alan evlilik programlarındaki toplumun görünürlüğü ile birlikte baskın olarak kullanılan muhafazakâr söylem incelenmiştir. Aile, evlilik gibi mahrem sayılan konuların ekrana taşındığı, bununla birlikte ataerkil söylemin devam ettiği gözlemlenmiştir. Yapılan tez çalışmasının veri kaynağını 2007 yılından beri yayınlanan ?Esra Erol?da Evlen Benimle? adlı evlilik programı oluşturmaktadır. Çalışma kapsamındaki programa katılımlı gözlemle birlikte, programa gidilen günlerin kaydı alınarak, söylem analizi tekniği uygulanmıştır.Popüler kültür ürünü olarak karşımıza çıkan evlilik programları, geleneksel ve ahlaki kuralların dışında bir tarza bürünmüş olsa dahi, aile ve evlilik bağlamında geleneksel toplumsal değerlerin dışına çıkmamaktadır. Programda yer alan aday ve talipler ataerkil düzen içerisinde toplumsal cinsiyet rollerini içselleştirerek söylemlerine dökmektedir. Programda ?muhafazakârlık? söyleminin açığa çıkmasında kamuoyunun etkin bir rolü vardır.Anahtar Sözcükler:Muhafazakârlık, Görünürlük, Kamuoyu, Medya, Evlilik, Söylem Analizi
dc.description.abstractIn this thesis, public visibility and common conservative discourses which recently are seen among popular culture products in marriage programmes on media were investigated. It was observed that subjects like family, marriage etc. which are accepted as private were mentinoned on TV and also patriarchal discourses were continued. Data source of the study has been collected from the programme called ?Esra Erol?da Evlen Benimle? since 2007. In the context of the study, the programme was followed with participation and these days were recorded. Observations were carried out with discourse analysis tecnique. Even though marriage programmes, which occur as a product of popular culture, have been turned into a manner out of tradition and moral principles, they don?t go beyond traditional social values in terms of family and marriage. Aspirants and candidates in the programme use discourses with their internalized social gender roles within patriarchal order of the society. There is an important role of public opinion in the ?conservatism? discourse usage.Keywords:Conservatism, Visibility, Public Opinion, Media, Marriage, Discourse Analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAntropolojitr_TR
dc.subjectAnthropologyen_US
dc.titleTürkiye televizyonlarındaki evlilik programlarında görünürlük ile toplumun muhafazakârlığı arasındaki ilişkinin antropolojik açıdan irdelenmesi
dc.title.alternativeAnthropological interpretation of relationships between social conservatism and visibility in marriage programmes in turkish televisions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-01
dc.contributor.departmentAntropoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial anthropology
dc.identifier.yokid10003280
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid349211
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineSosyal Antropoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess