Show simple item record

dc.contributor.advisorTüzer, Abdüllatif
dc.contributor.authorOdabaşi, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-07T09:18:52Z
dc.date.available2021-05-07T09:18:52Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608959
dc.description.abstractBu çalışmada 19.yüzyılın en büyük düşünürlerinden biri sayılan Friedrich Wilhelm Nietzsche'nin felsefi anlayışında müziğin yeri ve öneminin tespiti, aynı zamanda onun müzik üzerine getirdiği ciddi eleştirilerin ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmada Nietzsche'nin hayatına, eserlerine ve müzik çalışmalarına genel bir bakıştan sonra, onun metafizik, bilim, ahlak ve din eleştirilerinin radikal sonuçları olan Tanrının ölümü ve üstinsan konuları incelenmiştir. Nietzsche'nin felsefesinde, Antik Yunan tanrıları Apollon ve Dionysos'un sanatın oluşumu sürecindeki rolleri açıklanmış ve plastik sanatları temsil eden apollonik anlayış ve müziği temsil eden dionizik anlayış arasında bir sanat hiyerarşisi kurulmuştur. Nietzsche'nin ontolojik bir perspektifle oluşturduğu sanat anlayışında varoluşun ancak dionizik bir yaşamla mümkün olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Nietzsche, Sanat, Müzik, Varoluş, Apollonik, Dionizik, Güç İstenci
dc.description.abstractThis thesis aims at showing the place and importance of music in Friedrich Wilhelm Nietzsche's philosophical worldview. It also tends to reveal the severe critiques he directed to music. The thesis at first deals with Nietzsche's life, his philosophical and musical works and then examines his critiques of metaphysics, science, morality and religion. The fact that those critiques have paved the way to the music explain why we focused on his criticism. When digged deeper into Nietzsche's philosophy, it is clearly seen that Apollon and Dionysos, two famous Greek deities, play a critical role in Nietzschean art. For Nietzsche, the Apollonian represents the plastic arts while music is the expression of the Dionysian. In Nietzschean art framed with an ontological perspective, existence or self-realization is possible only through a Dionysic life.Keywords: Nietzsche, Art, Music, Existence, Apollonian, Dionysian, Will to Poweren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleNıetzsche ve müzik
dc.title.alternativeNietzsche and music
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCriticism
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmNietzsche, Friedrich Wilhem
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmMusic culture
dc.subject.ytmMusic philisophy
dc.identifier.yokid10084717
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415788
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess