Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Hüseyin
dc.contributor.authorKoca, Hüseyin Kasim
dc.date.accessioned2021-05-07T09:18:06Z
dc.date.available2021-05-07T09:18:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608775
dc.description.abstractBu araştırma, medreselerin kurulduğu günden bugüne kadar geçirdiği tarihi süreci kısaca özetledikten sonra, Sivas'ta bulunan Arifan Medresesini program, okutulan dersler, hocaların ve öğrencilerin medreseye karşı tutumları yönüyle incelenmeyi amaçlamaktadır. Bilindiği gibi, Cumhuriyetle birlikte mevcut eğitim sistemi köklü değişikliklere tabi tutulmuş, medreseler de Tevhidi Tedrisat'la birlikte resmi olarak kaldırılmıştır. Ancak yüzlerce yıldır varlığını devam ettirmiş olan ve toplum nazarında kabul görmüş medreselerin bir kanun maddesiyle tamamen kaldırılması mümkün olmamıştır. Anadolu'nun birçok yerinde bazı medreseler varlığını sürdürerek günümüze kadar gelmiştir. Özellikle son yıllardaki siyasi gelişmelerle ülkemizde eğitim alanındaki çeşitliliğe verilen önem, medrese eğitimiyle ilgili görüş ve düşünceleri önemli hale getirmiştir. Sivas'ta bulunan Arifan Medresesi de bu noktada bizim araştırmamıza konu olmuştur.Sivas Arifan medresesi ile sınırlı olan bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde medreseler ve Cumhuriyet dönemi medrese eğitimi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde Sivas Arifan Medresesi'nin kuruluşu ve eğitim anlayışı incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise Arifan Medresesi'nde okuyan öğrencilere yönelik anket uygulamasına ilişkin bulgular yorumlanmıştır. Tarihteki medrese eğitiminin günümüze yansımasının bir örneği olarak kabul edilebilecek olan Sivas Arifan Medresesi'nin Sivas ilinin eğitim ve kültür hayatında önemli bir yerinin olduğu, medrese geleneğinin yaşatılmasına önemli katkı sağladığı ve bu medresenin programının çağın şartlarına göre gözden geçirilmesi gerektiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis research aims to examine the Arifan Madrasa program in Sivas, the lessons taught, the lessons learned and the attitudes of the students towards the medrese, after briefly summarizing the historical process that the madrasa have been through to the present day. As is known, the existing education system with the republic was subject to drastic changes, and the madrasa were officially abolished together with Tevhidi Tedrisat. However, it has not been possible to completely abolish the madrasas, which had survived for hundreds of years and were accepted in the eyes of the society, by a law. In many different parts of Anatolia, some of the medresses continued their existence and came up to daylight. Especially the political developments in recent years, the importance given to the diversity of education in our country has made the opinions and thoughts about madrasa education important. The Arifan Madrasah in Sivas was also the subject of our research at this point.This research, which is limited to Sivas Arifan Madrasa, consists of three parts. In the first part, medrese and the education of the madrasa of the Republican period were emphasized. In the second part, Sivas Arifan Madrasa 's founding and education understanding was examined. In the third part, findings about the questionnaire application for the students who read in Arifan Madrasa were interpreted.It has been determined that the Sivas Arifan Madrasa, which can be accepted as an example of the day-to-day reflection of madrasa education in the history, is an important place in the education and cultural life of the province of Sivas and contributes to the survival of the madrasa tradition.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCumhuriyet Dönemi medrese eğitimi (Sivas Arifan Medresesi örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-09
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMadrasahs
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmRepublican Period
dc.subject.ytmSivas
dc.subject.ytmTevhid-i Tedrisat Kanunu
dc.subject.ytmArifan Madrasah
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmTheological schools
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.identifier.yokid10169939
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494023
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess