Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Dinçay
dc.contributor.authorCaner, Filiz
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:50Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:50Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608609
dc.description.abstractÖZET Bu tezde sunulmak istenen konu, belli bir süreç içinde yabancı dil öğretmen ve öğrencilerine söylem çözümlemesine ilişkin kuramsal bilgiler aktarılması, edebi metinler, özellikle oyun metinleri kullanılarak söylem çözümlemesinin dil öğrenimi ve öğretimine katkılarının gerçekleştirilmesi amacına yönelik olarak yapılan araştırmadan elde edilen gözlem, uygulamalı sınıf teknikleri ve sonuçta toplanan verilerin analizidir. Söylem Bilim dil öğrenimi ve kullanımı sürecine ilişkin sorunları derinlemesine irdeleyen ve hızla gelişen bir alandır. Bu nedenle dil öğretmenleri ve İngiliz Dil ve Edebiyatı öğrencileri için büyük bir önem taşır ve öğretmenlerin mesleki gelişmelerine bir ivme kazandırır. Bu çalışma dil ve iletişim yetisi,söylem çözümlemesi ve yabancı dil öğretimi arasındaki bağlantıları açığa kavuşturacaktır. Bu çalışma dil işlevinin dilsel ve kullanımsal şekilleri arasında bağlantı kuracaktır. Araştırma hem kuramı hemde pratiği birleştirmeye katkıda bulunacaktır. Çünkü sadece söylem bilim hakkında bilgi aktarımı yapmayıp uygulamayada yer vermektedir. Sayılabilen ve test edilebilen bir özelliğe sahiptir. Birinci bölümde söylem bilim ve dil öğrenimi ve öğretimi ile ilişkili kısaca kuramsal bilgiler verilmektedir. İkinci bölümde yabancı dil sınıflarında etkileşimsel söylemin uygulamasına yer verilmektedir. Bu çalışma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversite'sinin İngiliz Dil ve Edebiyatı Bölümü I. sınıf öğrencileri ile 1997 yılı Nisan ayının üçüncü ve dördüncü haftalarında gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın iki amacı vardır : (1) Hedef dildeki bir senaryo içinde dil kullanımında özde düzenleme becerisinin boyutlarının saptanması ve (2) bunun hedef Idil yetisinin geliştirilmesine katkı sağlamasıdır. Üçüncü bölümde söylem çözümlemesinin bir oyun metnine uygulaması gerçekleştirilmiştir. Dördüncü bölümde araştırmayla ilgili sonuçların değerlendirilmesi yapılmış ve öneriler sunulmuştur. II
dc.description.abstractABSTRACT The subject of this thesis is observations, classroom techniques and data gathered as a result of research which was conducted during the 1996-1997 academic year in the English Language and Literature Department of the Graduate School of Social Sciences at Çanakkale Onsekiz Mart University. The aim of the research was to explain the theory of discourse analysis and demonstrate its practical relevance lo language learning and teaching by using literary texts, especially dramatic texts. Discourse analysis is a rapidly expanding field, providing insights into the problems and processes of language use and language learning and is therefore of great importance to teachers and learners of English language and Literature. This research aims to engage language teachers in a process of continual professional development. This study also will clarify the links between language and communicative competence and also combine discourse analysis and foreign language teaching. It will state the connection between linguistic form and the pragmatic function of language. It will also contribute both to theory and to practice because it is not only just a matter of opinion but also quantifiable and testable. Chapter I presents the Theoretical background to Discourse Analysis and its relation to language teaching. Chapter II contains an application of Interactive Discourse in the L2 classroom which was conducted with a class of first-year students enrolled in the English Language and Literature Department of Çanakkale Onsekiz Mart University during the third and fourth week of April, 1997. IllThe study had two related goals : (1) to determine the extent to which the performance of a scenario in the target language promoted self regulation and (2) how the opportunity to self regulate contributed to increased proficiency in the target language. Text. Chapter III presents the Application of Discourse Analysis to a Dramatic In chapter IV can be found concluding remarks and suggestions based on the research. IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Contribution of discourse analysis to language teaching: A case study on interactive discourse in ELT classroom
dc.title.alternativeSöylem çözümlenmesinin dil öğretimine katkısı: İngilizce öğretimi yapılan sınıflarda iletişimsel söylem üzerine örnek bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDiscourse science
dc.subject.ytmDiscourse analysis
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid62094
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid62094
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess