Show simple item record

dc.contributor.advisorKükrer, A. Sami
dc.contributor.authorErdim, Turgut
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:37Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:37Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2021-03-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608548
dc.description.abstractÖZET Yirminci yüzyılın küreselleşen dünyasında ortaya çıkan yoğun rekabet ve teknolojinin yarattığı yeni tüketici anlayışı karşısında işletmeler öncelikli olarak ayakta kalabilmek, ellerindeki pazarı koruyabilmek veya Pazar payını arttırabilmek amacıyla yeni arayışlara yönelmişlerdir. Deming, Juran ve Fiegenbaum ile Japonya'da başlayan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) bu yeni arayışlardan birisidir. Japon şirketlerinin dünya pazarındaki başarısı karşısında TKY, dünyanın birçok ülkesinde benimsenmiş ve uygulamaya konulmuştur. Ancak birçok uygulama başarısızlıkla sonuçlanmıştır. Amerika ve Avrupa ülkelerindeki işletmelerin Japon kültürüne özgü bir organizasyon ve işletme kültürü olan TKY'ni uygulamaları zor olmuştur. Ancak rekabet ve müşteri, işletmeleri TKY'nin uygulanabileceği bir kültür ve organizasyon yapısı oluşturmaya yöneltmiştir. Bu araştırmada TKY üzerinde durulurken, TKY uygulamalarının işletmelerin organizasyon yapılan ile ilişkisi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Yenice Gıda Sanayii A.Ş. üzerinde yapılan bir uygulama ile de araştırma tamamlanmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY Againsi the new consumer comprehension which is created by busy competition and technology has arised in twentieth century's global word; companies in advance have directed to new searchs in purpase to stand, protect the market they have or increase their market share. The Total Quality Management (TQM), which began in Japon with Deming, Juran and Fiegenbaum is one of the new search. Because of the success of Japon firms about TQM in market is appropriated and is carried out by many countries of the world. But many searches are concluded with failure. It is difficult to apply TQM in the USA and European countries because TQM is an organization and management culture of Japanese. But competition and customer make firm form a culture or an organizational structure in the place where TQM can be executed. In that search we studied TQM and also we tried to present the reletionship between TQM execution and the organizational structure of firms. We finished this search with an execution on Yenice Gıda Sanayii A.Ş.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetimi ile işletmelerin organizasyon yapısı ilişkisi ve bir uygulama: Yenice Gıda Sanayii A.Ş.
dc.title.alternativeThe Relationship between total quality management and organization structure of firms and an execution: Yenice Gıda Sanayii A.Ş.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-29
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFood sector
dc.subject.ytmISO 9000
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmOrganizational structure
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid72334
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72334
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess