Show simple item record

dc.contributor.advisorUral, Mehmet
dc.contributor.authorVural, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:34Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:34Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608533
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, İlköğretim I. sınıflarda dramatizasyona dayalı öğretimin etkisini araştırmaktır. Araştırma, önceden hazırlanmış programın kontrol ve deney grubu arasında test edilerek yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Çanakkale İli Merkez İlçe l.sınıf öğrencileri oluşturmuş, örneklemi Onsekiz Mart İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören iki l.sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma öğrencilerin, Resim - İş dersinde konuya yaklaşım, konunun kâğıtta kullanma becerisi, araç - gereç kullanma becerisi, renk kullanımındaki özgünlük, hareket, konuyu oluşturan elemanların düzeni, çalışmadaki temizlik ve düzen duygularını resme aktarmadaki başarısı iki grup arasında test edilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan programlar sonucu elde edilmiştir. Sonuçlar manidar düzeyde anlamlı çıkmış olup, dramatizasyona dayalı Resim - İş çalışmalarında fark gözlenmiştir.
dc.description.abstractSUMMARY The aim this researc is to find out the effect of the education based on ` Dramatization ` for the students in their first year in Primary Schools. This research has been determined by a test programme prepared before and given to the control and experience groups. The test was given to the students in their first year in the Primary schools in the center in Çanakkale. The subjects are from two different - first year - classes on Onsekiz Mart İlköğretim Okulu (Primary School). We tried to major their different skills, such as what ideas are abaut Painting, how they use their papers, their pens, paints and etc to draw, and also how to choose the best colour and wherther they are tidy or not while drawing. We also tried to major the success of the transference of their feelings on to the paper in these two groups. At the end of the research, we see that is different and better to study depending on Dramatization for the students tu draw and to make progress in drawing. T-C. rexSKSSBEIiH mm,u mnhmmiih samıen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİlköğretim I. kademe çocuklarında dramatizyona dayalı resim-iş öğretiminin resim çalışmalarına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-05
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmArt lesson
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmPainting education
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid87473
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87473
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess