İlköğretim I. kademe çocuklarında dramatizyona dayalı resim-iş öğretiminin resim çalışmalarına etkisi
dc.contributor.advisor | Ural, Mehmet | |
dc.contributor.author | Vural, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:34Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608533 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, İlköğretim I. sınıflarda dramatizasyona dayalı öğretimin etkisini araştırmaktır. Araştırma, önceden hazırlanmış programın kontrol ve deney grubu arasında test edilerek yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Çanakkale İli Merkez İlçe l.sınıf öğrencileri oluşturmuş, örneklemi Onsekiz Mart İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören iki l.sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma öğrencilerin, Resim - İş dersinde konuya yaklaşım, konunun kâğıtta kullanma becerisi, araç - gereç kullanma becerisi, renk kullanımındaki özgünlük, hareket, konuyu oluşturan elemanların düzeni, çalışmadaki temizlik ve düzen duygularını resme aktarmadaki başarısı iki grup arasında test edilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan programlar sonucu elde edilmiştir. Sonuçlar manidar düzeyde anlamlı çıkmış olup, dramatizasyona dayalı Resim - İş çalışmalarında fark gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY The aim this researc is to find out the effect of the education based on ` Dramatization ` for the students in their first year in Primary Schools. This research has been determined by a test programme prepared before and given to the control and experience groups. The test was given to the students in their first year in the Primary schools in the center in Çanakkale. The subjects are from two different - first year - classes on Onsekiz Mart İlköğretim Okulu (Primary School). We tried to major their different skills, such as what ideas are abaut Painting, how they use their papers, their pens, paints and etc to draw, and also how to choose the best colour and wherther they are tidy or not while drawing. We also tried to major the success of the transference of their feelings on to the paper in these two groups. At the end of the research, we see that is different and better to study depending on Dramatization for the students tu draw and to make progress in drawing. T-C. rexSKSSBEIiH mm,u mnhmmiih samı | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İlköğretim I. kademe çocuklarında dramatizyona dayalı resim-iş öğretiminin resim çalışmalarına etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-05 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art lesson | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Painting education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 87473 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 87473 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |