İlköğretim 1. kademe İngilizce dersi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanması
dc.contributor.advisor | Uşun, Salih | |
dc.contributor.author | Kayhan, Mehtap | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:32Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608528 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın problemi, ilköğretim okulları I. kademe 4-5. sınıf İngilizce Dersi öğretmenlerinin İngilizce öğretimi konusunda kendilerini yeterli bulma düzeyleri ve ilgili bilgileri kullanma sıklık derecelerini belirleyerek hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını tespit etmektir. Bu amacı gerçekleştirmek için, İngilizce öğretimi alan bilgisi ile ilgili maddelerle öğretmenlerin kendilerini yeterli bulma düzeyleri ve ilgili bilgileri kullanma sıklık dereceleri saptanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından literatür taraması, İngilizce öğretimi ile ilgili bilgilerin incelenmesi ile hazırlanan anket, Çanakkale merkez ve ilçelerinde mevcut 54 ilköğretim okulunda görevli 76 İngilizce öğretmenine direkt ulaştırılmış, değerlendirmeye uygun 70 anket vasıtası ile elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, varyans analizi ve t-testi teknikleri kullanılmıştır. Kıdem değişkeni açısından, deneklerin kendilerini yeterli bulma düzeyleri ve ilgili bilgileri kullanma sıklık dereceleri arasında manidar bir farklılığın olup olmadığını bir boyutlu varyans analiziyle test edilmiştir. Varyans analizinde, manidar farklılıkların çıktığı durumlarda, söz konusu farklılığın hangi kıdemler arasında olduğunu belirleyebilmek için Tukey-B testi uygulanmıştır. Analizler, bilgisayarda SPSS istatistik programında yapılmış, anlamlılık testlerinde oc =.05 düzeyi esas alınmıştır. Öğretmenlerin, İngilizce öğretimi ile ilgili kendilerini yeterli bulma düzeyleri X = 2.86 ortalama ile `Orta` düzeyinde, ilgili bilgileri kullanma sıklık dereceleri ise X = 2.70 ortalama ile `Orta` düzeyinde çıkmıştır. Araştırmanın tanımlar kısmında açıklandığı gibi, kendilerini yeterli bulma düzeyleri ile ilgili ortalamaların 2.86 çıkması, öğretmenlerin kendilerini yeterli bulma düzeylerinin yeterli olduğunu, ilgili bilgileri kullanma sıklık dereceleri ile ilgili ortalamaların ise 2.70 çıkması, `yeterli düzey` sınırları içinde olduğunu göstermektedir. tC YteSEKÖĞRRTlM KtîMÜkU | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The case of this research is finding out the need for English Teaching Techniques courses for the teachers of English by making a comparison of what sufficiency level the English Course Teachers of Elementary School, first-step, 4-5 th years, have, as they believe and how often they make use of related information at language teaching. To reach to an objective conclusion, English Language Teaching Techniques, and the levels the teachers belive that they have about these techniques, have been studied and how often they make use of these techniques have been confirmed. Combing method has been used for the research. The related literature has been studied, and a poll has been realized and applied to 76 teachers of English from 54 different Elementary Schools, 70 of these teachers have given proper attention to the poll and the data accumulated has been analyzed by the usage of frequency, percentage, average and t-testing techniques. Whether there is an important difference between the sufficiency levels at language teaching ( these teachers believe that they have ) and the frequency levels ( of using related teaching methods ) has been tested by one dimensioned variant analyses. When the cases of important differences have been found at variant analyses, to find out about which specific points they are, a Tukey-B test has been applied. The analyses have been made by the use of software SPSS statistics on computer, the base for the meaningful test has been taken as co =.05 level It has been found out that the sufficiency level the Teachers of English have as they believe is JL = 2.86 which is a `medium` level and the frequency level of the usage of the related language teaching methods is X = 2.70 which is again a `medium` level. As it has been discussed at the part of definitions the average level of 2.86 shows that the teachers have got a reasonable level of self sufficiency and also the level of 2.70 shows that the teachers make use of the related information within reasonable limits. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 1. kademe İngilizce dersi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanması | |
dc.title.alternative | Finning out the in service educational needs for the English course teachers of the first step of elementary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 87686 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 87686 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |