Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Mukaddes
dc.contributor.authorArda, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:32Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:32Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608527
dc.description.abstractÖZET Halkla ilişkiler, işletme ile hedef kitle arasında iyi niyet ve güvene dayalı bir ortam yaratmak ve geliştirmek için yapılan planlı ve programlı iki yönlü örgütsel bir çabadır. Halkla ilişkiler çok geniş sınırları olan bir olgu olması nedeniyle yüzlerce tanımı yapılabilir. İnsanların toplum halinde yaşamaya başlamalarından itibaren varolduğu kabul edilen `Halkla İlişkiler` ilk örneklerini eski Yunan ve Roma' da `forum` ve `halk oyu` ile göstermiştir. Türkiye'deki gelişimi ise, 1920 `Anadolu Ajansf'nın Atatürk tarafından kurulması ile başlamıştır. Kamuoyunu her konuda etkilemek, ele alman konuda halkın güvenini kazanmak ve desteğini almak açısından halkla ilişkilerin önemi çok büyüktür. Halkla ilişkilerin amacı, kuruluş ile diğer çeşitli iç ve dış kişi ve kuruluşlar arasında iyi bir ortam yaratmaktır. Halkla ilişkiler uygulamalarında göz önünde tutulması gereken temel ilkelerden yapılacak sapmalar, halkla ilişkiler uygulamalarının etkinliğini azaltarak, anlayış ve işlevselliği yönünde önemli eksikliklere yol açmaktadır. Halkla ilişkileri yönlendiren, hazırlanan kampanyalara şekil ve ruh veren `Tanıma` ve `Tanıtma` çalışmalarıdır. Halkla ilişkiler bölümünün örgütsel yapısı, örgütün iskeletidir. Örgütsel yapı genel çevre, teknoloji, örgüt büyüklüğü ve iletişim ağı gibi faktöryel değişkenlerden etkilenerek biçimlenmektedir. Ekonomik yaşamda önemli bir yere sahip olan çevre faktörü, işletmenin başarısı ve verimliliğini doğrudan etkilemektedir. Halka ilişkilerin başarılı olabilmesi, hedef kitle ile iletişim kurmaya ve iletişim esnasında kitle haberleşme araçlarının etkili bir biçimde kullanılmasına bağlıdır. Kale Holding AŞ. halkla ilişkiler faaliyetlerinin önemini ve amacını kavramış ve uyguladığı politikaları ile bunu göstermiştir. İşletmede mevcut olan personel, bütçe ve ergonomik şartların yetersizliğine rağmen, halkla ilişkiler bölümü çalışanlarının özverili çalışmalarıyla yeterli düzeyde hizmet faaliyetlerini sürdürebilmektedir. Ill
dc.description.abstractABSTRACT Public Relations is a bilateral organized effort which aims to create a medium based on the mutual trust and good will between company and target population. Since Public Relations has many aspects, it may have numerous definitions. Public Relations is assumed to exist since the first settlement of human kind and exhibited first forms in ancient Greek and Roman Times via forum and referendum. It's development in Turkey began after establishment of `Anadolu Press Agency` by Atatürk in 1920. Public Relations has a great importance in effecting public opinion and gaining confidance and support of people in every matter. The purpose of Public Relations is to establish a convenient medium between the company and various inner and outer people and the other foundations. Deviations from the main application principles of Public Relations causes deficieny in effectiveness, understanding and functionality. Identification of target population and presentation efforts are the life and soul of the prepared campaigns and give direction to the public relations. Structural organization of the Public Relations Department is the waist bone of the company itself. Structural organization of a company is shaped by interaction with general environment, technology, organization scale, communication web and the other factual variables. Environment factor which bears a great importance in ekonomic life has a direct effect on the success and productivity of a company. For having success in Public Relations, it is necessary to make contact with the target population and communicate using media and other global means of communication effectively. Kale Holding Corporation has a good understanding of Public Relations and perceived it's importance. The policies they applied to for have proven it. Despite the deficiency of personnel, budget and ergonomic conditions, Public Relations Department crew continues to offer adequate level of service with enthusiasm. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖzel sektör açısından halkla ilişkilerin önemi ve Kale Holding`e yönelik olarak halkla ilişkiler politikası ile ilgili bir uygulama
dc.title.alternativeThe Importance of public relations in private sector and a case study about public relations policy at Kale Holding
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPrivate sector
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmTarget group
dc.subject.ytmKale Holding
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid87476
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87476
dc.description.pages257
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess