Bilgisayar destekli eğitim veren ilköğretim okullarının birinci kademe bilgisayar okur yazarlığı kurs programının üçüncü sınıflarda uygulanabilirlik derecesine ilişkin bir deneme
dc.contributor.advisor | Ural, Mehmet | |
dc.contributor.author | Şafak, Ersel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:31Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:31Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608522 | |
dc.description.abstract | BOLUM IV ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER Bu bölümde araştırmanın bir özeti, sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular sonucunda araştırmanın sonunda ise öneriler yer almıştır. Özet Günümüzde eğitim teknolojisinde ki gelişmeler sonucu bilgisayarın eğitimin bir parçası olduğu, bu araçtan yararlanarak çocukların herhangi bir konuyu öğrenmede daha başarılı oldukları görülmektedir. Günümüzde bilgisayar teknolojisinin gelişmesi bilgisayarın eğitimde kullanılmasını daha aktif hale getirmek, özellikle gelişmekte olan multimedia standartları sonucunda öğrencilerin derslere olan ilgileri daha da artmakta öğrenmeleri kolaylaşmaktadır. Bilgisayarın eğitimde kullanılmasının yanında bilgisayarı kullanmakta önemli bir unsur olmaktadır. Bu noktada BDE yapmakta olan okullarda uygulanmakta olan bilgisayar eğitimi programına bakıldığı zaman uzun bir dilime yayıldığı görülmektedir. Araştırmada bu süre içinde verilmekte olan eğitimin 3. Sınıfta verilmesi sonucunda ne gibi bir başarı elde edilebilir? gibi sorulara cevap aranmıştır. Bu sorunun etrafında bir kendi kendine öğrenme kılavuz kitabı geliştirilmiş ve geliştirilen kitabın 3. Sınıflar üzerinde uygulanarak denenmesi yoluna gidilmiştir. Araştırmanın temel amacı ilköğretim okullarının 3. Sınıflarında okutulmakta olan Bilgisayar dersine yönelik olarak kendi kendine öğrenme kılavuzu geliştirmektir. I. İlköğretim okullarında uygulanmakta olan bi 1 ıj i saya ı dersi programının süresi kısaltıldığı zaman öğrenci başarısında anlamlı bir fark görülmekte midir? tCTteHiûfttrrtM kurulu WMawAWttsyoff merkezi 5556 3. Program uygulandığı yaş grubu olarak 3. Sınıf için yeterli başarı sağlayıcı mıdır? 4. Araştırmacının hazırladığı kendi kendine öğrenme kitapçığına göre çalışan öğrencilerin başarıları ile mevcut program ve çalışmalara göre eğitilen öğrencilerin başarıları arasında anlamlı bir fark var mıdır? Araştırma Beyoğlu' nda Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı İlköğretim okullarında uygulanmıştır. Uygulama sonucunda öğrencilere çoktan seçmeli 25 sorudan oluşan bir başarı testi uygulanmış ve elde edilen bulgular bilgisayarda SPSS programı vasıtasıyla değerlendirilmiştir. Ayrıca programın uygulanması sırasında öğretmenler davranışların ne oranda gerçekleştiğini tespit etmek için öğrencilerin bilgisayarı kullanmalarına bakılmıştır. Öğretmenler uygulama sırasında öğrencilere konu ile ilgili davranışların gerçekleşip gerçekleşmediğini tespit ederek sonuçları istatistik işleme tabii tutularak yorumlanmıştır. Sonuçlar Eğitim sonucunda yapılan değerlendirme (öğretmenlerin uzman görüşleri ve öğrencilere yapılan başarı testi) sonrasında hazırlanan kılavuz kitabın noksanları olduğu ve geliştirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. Başarı testi sonucu üzerinde yapılan t-testi sonucunda kılavuz kitap ile çalışan öğrenciler ile mevcut program doğrultusunda çalışan öğrenciler arasıdan manidar bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenle birlikte mevcut program doğrultusunda eğitimlerini sürdüren öğrencilerin konuları daha çabuk ve hızlı öğrendikleri görülmüştür. Öğretmen ile birlikte çalışan öğrencilerin, takıldıkları ve anlamadıkları konularda öğretmenlerin devreye girmesi, sorunun çözünde yardımcı olması, gibi unsurlardan dolayı öğrencilerin | |
dc.description.abstract | As a result of the improvement at recent educational technology, it is seen tahat computer is a main part of education an children become more successful by getting benifit of any subject in using this enstrument. Nowadays the improvement of computer technology makes the usage of computer more active and caurages students to focus their interest on their subjects, as a result of this, it makes learning easier. Besides, being used the computer in education training how to use it is very important, if you look up the computer training programmes at shools where BDE is performed you could get if we start computer training at the 3. class A demostrated on the 3. class students. The aim of this study is to improve the ready computer programme at trainig in pramary shool step and determine the capability stage and multuply the computer traning materials with the prepared programme and the guide book. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli eğitim veren ilköğretim okullarının birinci kademe bilgisayar okur yazarlığı kurs programının üçüncü sınıflarda uygulanabilirlik derecesine ilişkin bir deneme | |
dc.title.alternative | An Experience, in computer teaching supported primary schools at the first level of the third classes, on applicability degree of computer literateness course programme | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer courses | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.identifier.yokid | 87668 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 87668 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |