Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Mukaddes
dc.contributor.authorTaçar, Reşit
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:30Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:30Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608519
dc.description.abstractÖZET İnsanlığın varoluşu ile başlayan ve hergün sürekli gelişme gösteren iletişim olgusu, bugün aile içi bireyler arasında karşılıklı anlaşmanın vazgeçilmez temel öğesi olduğu kadar, siyasal, ekonomik ve askeri alanlarda da vazgeçilmez bir unsurdur. İşletmelerin yönetici ve işgörenleriyle birlikte uyum içinde çalışarak, tüketici ihtiyaçlarına uygun vasıflarda mal ve hizmet üretebilmeleri, işletme içi ve dışı, iyi bir iletişim kurularak sağlanabilir. Bunu sağlayamayan işletmeler ise hedefledikledikleri amaçlara ulaşamazlar. İletişim sözel, sözsüz, beden dili ve yazılı olarak dört biçimde kurulabilir. İletişimin olabilmesi için, öncelikle iletişimi başlatan bir kaynak, kaynağın vermek istediği bir mesaj (ileti), mesajın hedefi olan bir alıcı, ve nihayet mesajı kaynaktan alıcıya ulaştırabilecek bir kanala gereksinim vardır. İletişimde geribildirim, iletişimin başarısını göstermesi açısından çok önemlidir. Bazı durumlarda kaynaktan verilmesi istenen mesaj çeşitli nedenlerle alıcı tarafından kaynağın istediği biçimde algılanamayabilir. Gerek kaynak, gerek aiıcı ve gerekse kanal tarafından kesintiye uğrayarak mesajın planlandığı etkiyi gösterememesi durumuna iletişim engelleri adı verilir. İletişimin sağlıklı olması açısından öncelikle kaynak ve alıcının karşılıklı olarak iletişime istekli olmaları gereklidir. Ayrıca kaynak ve alıcının ortak deneyim alanlarına sahip olmaları iyi bir iletişimin gerekleri arasında sayılabilir. İşletmelerdeki yönetim kademeleri arasındaki şekline dikey iletişim adı verilmektedir. Aynı seviyedeki işletme bireyleri arasındaki iletişime ise yatay iletişim adı verilmektedir. İşletmelerde iletişim; daira, zincir `y`, tekerlek, tüm kanalları açsk ve zincir şeklindeki iletişim ağlan vasıtasıyla kLrulmakiatiir.İletişim; yönetsel araç olarak planlama örgütleme, yöneltme, eşgüdüm, ve denetim fonksiyonlarının uygulanmasında vazgeçilmez bir unsurdur. Gelişmiş ülkelerde özellikle Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya'daki dünya çapında üne sahip işletmelerin başarılarına en büyük etken, en gelişmiş iletişim teknolojilerini kullanarak dünya pazarlarını süratli ve devamlı takip edebiliyor olmalarıdır. İşletmelerin üretimi için gerekli olan mal ve hizmetlerin temini, yeni mamul veya ürünün üretimi, pazarlanması, geliştirilmesi, işletme kültürünün oluşturulabilmesi iletişim sayesinda olmaktadır. Çalışmamızın içeriği oluşturulurken öncelikle iletişim olgusunun önemi sık sık vurgulanmıştır. Bu çerçevede, I. Bölümde iletişim kavramı, genel iletişim bilgileri ve iletişim modeleri ile iletişim araçları açıklanmıştır. II. Bölümde işletmeler açısından iletişimin önemi, işletmelerde iletişim kanalları ve araçları, işletmelerde biçimsel ve biçimsel olmayan iletişim türleri ve iletişim engelleri üzerinde durulmuş daha sonra çağımıza damgasını vurmuş olan teknolojik iletişim incelenmiştir. Aynı bölümde yönetsel araç olarak iletişimin kullanıldığı öğelerle iletişimin ilişkilerine değinilmiş, üretim, pazarlama, sendika, Ar- Ge ve toplam kalitenin iletişimle ilişkilerine değinilmiş, iletişim teknolojilerinin Türkiye'de kullanılma alanları konusunda bilgi verilmiştir. III. Bölümde Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde faaliyet gösteren Ünilever tesislerinde iletişim konusundaki anket uygulamasının sonuçları incelenmiştir. m
dc.description.abstractSUMMARY As a social being, in order to become happy, humans need to share information with each other. Hard circumstances of life, this information will be the only help they will get. And the only way gaining this information is by communicating with each other. When we look at this issue from this point of view, communication need is very important. We spend most of our productive times in offices, factories in working conditions with other colleges, which makes communication an even more important issue. All the organizations, size will not matter, need to establish good organizational communication system within the organization in order to compete with its competitors and react to demand immediately. Organizations need to communicate with buyers in order to get feedback about the product or service it is providing. Analyzing the feedback will give organization an idea where organizations really stand. Communication is a very large concept. From as simple as talking with each other to the huge communication networks as the `Internet` or any network within an organization is used for same reason, communicating. This may be the reason why in the past 50 years, communication is very popular subject to researchers. As a result of these researches, communication is advancing everyday, technology helps growing it even faster pushing people think faster, act faster, which is turning communication into a scientific research area. Technology plus researches are making communication easier and more reliable everyday which makes people trust communication systems. This will help IVpeople use their time more efficiently. An area growing so fast as needeo sc much, wili be more irresistible issue in the future than it is now.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde iletişimin önemi ve Çorlu Unilever tesislerinde iletişim konusunda yapılan bir uygulama
dc.title.alternativeThe Importance of communication in organizations and an application in Unilever companies about personnel
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-05
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmUnilever
dc.subject.ytmCommunication means
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid87479
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87479
dc.description.pages242
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess