Show simple item record

dc.contributor.advisorİnan, Hatice Zeynep
dc.contributor.authorYoşumaz, Kamil
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:28Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:28Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608510
dc.description.abstractÇalışma 60-72 ay arası çocuklarının gelişim özelliklerini inceleyerek normal gelişim gösteren ve zihinsel engelli çocukların problem davranışlarını açıklamaktadır. Çalışmada gelişim, problem davranış ve zihinsel engellilik kavramları incelenerek gelişim süreci ortaya koyulmuştur. Araştırmamızın amacı 60-72 ay arası zihinsel engelli çocuklar ile normal gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerinin incelenerek problem davranışlarının belirlenmesi ve bu çocukların aynı ortamda bulunmaları, eğitimleri sırasında problem davranışlarının üzerine inceleme yapmaktır. Araştırmamızın varsayımı; 60-72 ay arası zihinsel engelli ve normal gelişim gösteren çocukların problem davranışları incelenerek, birlikte eğitim almalarında problem davranışları azalmaktadır ya da artmaktadır. Araştırmamız Kütahya ilinde devlet ve özel okulda yapılmıştır. Örneklemimiz bu okulda eğitim alan sosyo-demografik düzeyleri benzer 64 zihinsel engelli çocuk ve 64 normal gelişim gösteren çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmamızda dörtlü Likert ölçeği kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; kız ve erkek çocukların problem davranış düzeyleri aynı seyirdedir. Normal gelişim gösteren çocukların problem davranış puanları, kaynaştırma öğrencilerinden daha yüksektir. Normal gelişim gösteren çocuklar kaynaştırma öğrencilerine göre daha fazla problem davranış sergilemektedirler. Bu çıkan sonuç istatistiksel olarak anlamlı olarak bulunmuştur. Bu durum kız ve erkek öğrenciler için geçerlidir. Okul öncesi eğitimde çocukların problem davranışları daha erken tespit edilecek ve kaynaştırmayla çocuklar sosyal hayatın içerisinde gelişimlerini tamamlama imkanı elde edecektir. Yapılan ölçeklemede kaynaştırma çocuklarının doğum sıralarına göre problem davranışları incelenmiş ve istatistiksel olarak herhangi bir farklılık tespit edilmemiştir. Bunun yanında okul öncesi eğitimdeki çocuklar psikolog gözetiminde incelenerek bu problem davranışları yapan çocukların problemleri araştırılarak terapilerle iyileştirmeye gidilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla bu araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda müdahale programının hazırlanması gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Normal Gelişim Gösteren Çocuk, Zihinsel Engelli Çocuk, Kaynaştırma, Gelişim, Problem Davranış.
dc.description.abstractStudy examining the development charactersitics of children 60-72 months of normal and mentally retarted children?s problem behavior, explains. In the study of development, the development process by examining the concepts of problematic behavior, and mental disability has been revealed. The scaling mainstreaming children?s problem behaviors were examined and no difference in the order of birth has not been determined. The aim of our study with mentally retarded children between 60-72 months of development characteristics of children with normal development of children in the same environment by examining the problem and determine the behavior, during the training to do the rewiev on the problematic behavior. Our research hypothesis; 60-72 months with intellectual disabilities and children with normal development should be trained in problem behaviors decreased. Research conducted in a private school and public school in the province of Kütahya. Similar to the socia-economic levels of education in this school. 64 and 64 normally developing children are children with mental disabilites.Levels of problematic behavior of boys and girls at the same level. Problematic behavior scores of children with normal development, mainstreaming students is higher. Normally developing children exhibit problematic behavior than mainstream students. This applies to boy and girl students. However, children with normal development mainstreaming students with scores higher than the problematic behavior. Problem behaviors in pre-school children will be identified earlier and children will have the opportunity to complete their development in social life.Keywords: Normally Developing Children, Mentally Retarted Children, İntegration, Development and Problematic Behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarına devam eden (60-72 ay) zihinsel engelli ve normal gelişim gösteren çocukların problem davranışlarının çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of mentally retarded children and problematic behaviours of children with normal development (60-72 months) going to preschool institutions according to different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmProblem behavior
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.identifier.yokid10009749
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332621
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess