Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin enerji ile ilgili kavramları anlama düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Küçüközer, Hatice Asuman | |
dc.contributor.author | Aygün, Funda Gülsüm | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:27:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:27:15Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60850 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin enerji, enerji kaynakları, enerji korunumu, enerji formları ve enerji dönüşümü kavramlarını anlama düzeyleri ile bu kavramlarla ilgili kavram yanılgılarını belirlemektir. Araştırma nitel bir araştırmadır. Kavramsal anlama anketi oluşturulmuş ve uygulanmıştır. Anket 8 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Anket 111 adet sekizinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin yanıtlarına içerik analizi yapılmıştır. Öğrencilerin enerji kaynakları, enerji formları ve enerji dönüşümü konusunda kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the concepts of energy, energy resources, energy conservation, energy forms and energy transformation concepts of the students in the 8th grade of secondary school and their misconceptions about these concepts.Research is a qualitative research. A conceptual comprehension survey was developed and implemented. The questionnaire consists of 8 open-ended questions. The questionnaire was applied to 111 eighth grade students. Content analysis was performed on students' responses.Students have misconceptions about energy resources, energy forms and energy transformation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin enerji ile ilgili kavramları anlama düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining the levels of 8th grade secondary school students' understanding energy related concepts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-05 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Energy | |
dc.subject.ytm | Conceptual learning | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.identifier.yokid | 10267169 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 613803 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |