Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçüközer, Hatice Asuman
dc.contributor.authorAygün, Funda Gülsüm
dc.date.accessioned2020-12-03T17:27:15Z
dc.date.available2020-12-03T17:27:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60850
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin enerji, enerji kaynakları, enerji korunumu, enerji formları ve enerji dönüşümü kavramlarını anlama düzeyleri ile bu kavramlarla ilgili kavram yanılgılarını belirlemektir. Araştırma nitel bir araştırmadır. Kavramsal anlama anketi oluşturulmuş ve uygulanmıştır. Anket 8 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Anket 111 adet sekizinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin yanıtlarına içerik analizi yapılmıştır. Öğrencilerin enerji kaynakları, enerji formları ve enerji dönüşümü konusunda kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the concepts of energy, energy resources, energy conservation, energy forms and energy transformation concepts of the students in the 8th grade of secondary school and their misconceptions about these concepts.Research is a qualitative research. A conceptual comprehension survey was developed and implemented. The questionnaire consists of 8 open-ended questions. The questionnaire was applied to 111 eighth grade students. Content analysis was performed on students' responses.Students have misconceptions about energy resources, energy forms and energy transformation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinin enerji ile ilgili kavramları anlama düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the levels of 8th grade secondary school students' understanding energy related concepts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-05
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmEnergy
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmMisconception
dc.identifier.yokid10267169
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid613803
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess