Show simple item record

dc.contributor.advisorBayındır, Nida
dc.contributor.authorÖzel, Emine
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:27Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:27Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608504
dc.description.abstractBilgi çağında, bilgi miktarı hızla artmaktadır. Günümüzün artan bilgi miktarı, bir yandan öğrenciye daha az zamanda daha fazla bilgi öğretmek, diğer yandan da bilgiye nasıl ulaşılacağını göstermek gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu gerekliliklerin karşılanması noktasında, eğitim için sürekli yeni olanaklar ortaya koyan teknolojinin eğitimde etkin olarak kullanılması zorunlu hale gelmiştir.Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler dersi kapsamında yer alan tarih ünitelerinin öğretimi sırasında teknolojik araçların kullanılma durumlarını araştırmaktır. Bu amaçla araştırmanın birinci bölümünde, sosyal bilgiler öğretim teknolojilerinin kavramsal çerçevesi açıklanmaktadır. İkinci ve üçüncü bölümlerde, araştırmanın yöntemine ve bulgulara yer verilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri; ?Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında Yer Alan Tarih Konularının Öğretiminde Teknoloji Kullanımı? konusuna dayanan ?Öğretmen Anketi? ve öğretmen anketine eşlenik olarak hazırlanmış ?Öğrenci Anketi? yoluyla alınmış ve anketlerde 5?li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar yorumlanmış, sosyal bilgiler dersi kapsamında yer alan tarih konularının öğretimi sürecinde teknolojik araçların kullanılmasına yönelik olarak, alan içi iyileştirme çalışmaları ve daha ileride yapılacak çalışmalar için çeşitli öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Tarih Üniteleri, Öğretim Teknolojileri, Sosyal Bilgiler Öğretim Teknolojileri.
dc.description.abstractIn this information age, the amount of information has been increasing rapidly, which has caused the need for teaching students more information in less time on one hand and showing them how to access information on the other hand. In order to meet these requirements, technology, which perpetually provides new opportunities for education, has to be used in education efficiently.The aim of this study is to research the case of using technology while teaching history subjects in the course of social studies. For this purpose, in the first part, conceptual framework of social studies teaching technologies was explained. In the second and third parts, research method and findings were presented. Survey model was used in the research. The research data were gathered using two 5 Likert type scales based on ?Using Technology While Teaching History Subjects in the Course of Social Studies?: a ?Teacher?s Questionnaire? and a correlating ?Student?s Questionnaire?. The results were interpreted and several suggestions were put forward for improvement works in the field and for further studies on the subject in terms of using technology while teaching history subjects in the course of social studies.Key Words: Social Studies, History Units, Teaching Technologies, Social Studies Teaching Technologies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersi kapsamında yer alan tarih konularının öğretiminde teknoloji kullanımı
dc.title.alternativeUsing technology while teaching history subjects in the course of social studies
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmInstructional technologies
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.identifier.yokid10007061
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332619
dc.description.pages359
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess