Show simple item record

dc.contributor.advisorDogan Temur, Özlem
dc.contributor.authorYuvaci, Züleyha
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:26Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:26Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608497
dc.description.abstractOkul öncesi dönem, çocuk için önemli bir dönemdir. Bu dönemi çocuk, çevresiyle etkileşim kurarak ve planlanmış öğretim ortamlarında bulunarak çok daha etkili şekilde geçirebilmektedir. Toplumsal değerler insan yaşamının önemli bir kısmını oluşturur. Bu değerleri çocuk zaman içerisinde sosyal yaşamla birlikte kazanabilmektedir. Planlanmış öğretim ortamlarına da taşınması gereken değerlerin nasıl ve hangi etkinliklerle verildiği oldukça önemlidir. Bu etkinlikler çocuğun öğrenme kanallarından yararlanılarak uygulandığı takdirde topluma uyumunun sağlanması çok daha kolay olacaktır.Bu araştırma, Okul öncesi Değer Eğitimi Uygulanan Okullardan Seçilen Değerlerin ve Etkinliklerin İncelenmesi ile ilgilidir. Çalışma Nitel bir çalışma olup nitel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Yenimahalle ilçesine bağlı değer eğitimi müfredatı uygulayan iki okul öncesi eğitim kurumunda gerçekleşmiştir. Bu kurumlarda çalışan iki okul öncesi öğretmeni beş ay boyunca gözlemlenmiştir. Ayrıca Yenimahalle bölgesinde bulunan ve değerler eğitimi uygulayan 22 öğretmenin yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak görüşlerini almıştır. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Öğretmenlerin öğrencilere değer eğitimi verirken evrensel değerler vermeyi hedefledikleri sonucuna ulaşılmıştır. 2. Araştırmanın bir diğer sonucu ise, öğretmenlerin değer eğitimi verirken öğrencilere model olması ve onlara konuyu anlatırken kendisinin de yapmaya çalışmasıdır. Bu durumun çocuklarda etkili olduğu görülmüştür. 3. Değer eğitimi uygulamalarında öğrencilerin konuya adaptasyonunu sağlamak için daha fazla yöntem kullanılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractPre-school period comprises a significant part of childhood period. This period proves much more effective if the child is engaged in integration with his/her environment and participates in planned learning environments. Social values, which comprise a significant part of human life, are acquired by children during the normal course of social life in time. Therefore, it is quite significant how and through which activities these values are taught in planned teaching and learning environments, into which they need to be transferred. A child could much more easily adapt to the society when these activities are carried out by utilizing the child?s learning channels.This study is concerned with examining the selected values and activities presented to the children at the pre-school institutions providing pre-school values education. This can be categorized as qualitative study since qualitative data collection methods are employed throughout the study. The study was carried out at 2 pre-school education institutions at Yenimahalle district of Ankara. The 2 schools indicated implementing values education curriculum. Observation was one of the methods used for data collection. For the purposes of data collection, 2 of the teachers at these schools were observed for 5 months. In addition, 22 teachers from Yenimahalle district were interviewed. As a result of the study, it was found out that: 1. Teachers aim to teach universal values while they provide values education to their students. 2. Teachers try to provide models to their students while they teach values and they try to practise what they teach themselves. It was found out that this modelling proved very influential upon the children. 3. More methods need to be used while teaching values in order to enhance the adaptation of the students to the topic.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulöncesi değer eğitimi uygulayan okullardan seçilen değerlerin ve etkinliklerin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the main values concepts and activities acquired at pre-school education instituons providing pre-school values education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.identifier.yokid10004200
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332620
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess