Show simple item record

dc.contributor.advisorTemur, Turan
dc.contributor.authorSariyar, Serdar
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:26Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:26Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608495
dc.description.abstractHayat Bilgisi Ders Kitabında yer alan ?Dün, Bugün, Yarın? temasındaki zaman kavramlarını, ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin nasıl algıladıklarını incelemeyi amaçlayan bu araştırma nitel bir çalışmadır.Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma, Kütahya, Altıntaş ilçe merkezinde bulunan üç ilkokulda yapılmıştır. Bu okullara devam eden üçüncü sınıf öğrencileri arasından, öğretmen görüşlerine alınarak akademik başarılarına göre iyi, orta ve düşük düzey olarak sınıflandırılmıştır. Her bir düzeyden ikişer öğrenci olmak üzere her üç okuldan toplam on sekiz öğrenci belirlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, ilkokul üçüncü sınıf öğrencileri zaman kavramlarını sınıflarken eylemleri odak noktası olarak kullanmaktadırlar. Öğrenciler zaman kavramalarını karşılaştırırken zıt anlamlı kavramları, yakın ve aynı anlama gelen kavramlarından daha kolay tespit etmişlerdir. Öğrenciler zaman kavramlarını sıralarken zaman şeridinin sol tarafını geçmiş, ortasını şimdi, sağ tarafını ise gelecek olarak göstermişlerdir.Anahtar Kelimeler: Zaman, Hayat Bilgisi, Zaman Şeridi, Kavram, Bilişsel Gelişim
dc.description.abstractThe purpose of this qualitative study is to analyze third-grade grade elementary school students? perception of the time concepts in terms of the theme ?Yesterday, Today, Tomorrow?, given in the Social Studies Course Book.In this study, data acquisition was carried out with semi-structured interview forms. The research was carried out at three elementary schools in Altıntaş, Kütahya. The academic achievement levels of the third-grade students studying at these schools are graded as good, fair and poor according to their teachers? opinions. Total of eighteen students from those three schools including two students from each level are selected. The data acquired in the scope of the study were analyzed with the content analysis method.The analysis of the findings of this study shows that third-grade students focus on actions to classify the concepts of time. The students found easier to identify antonymous concepts than homonymous and synonymous concepts. In the classification of the given time concepts, the students defined the left side of the time line as the past, the middle as the present time, and the right as the future.Keywords: Time; Social Studies; Time Line; Concept; Cognitive Enhancementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin -dün, bugün, yarın- temasındaki zaman kavramlarına ilişkin görüşlerinin nitel analizi
dc.title.alternativeThe qualitative analysis of third-grade elementary school students' opinions on the concept of time in terms of the theme yesterday, today, tomorrow
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmTime
dc.subject.ytmCognitive development
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLife science
dc.identifier.yokid465293
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332618
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess