İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin -dün, bugün, yarın- temasındaki zaman kavramlarına ilişkin görüşlerinin nitel analizi
dc.contributor.advisor | Temur, Turan | |
dc.contributor.author | Sariyar, Serdar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:26Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608495 | |
dc.description.abstract | Hayat Bilgisi Ders Kitabında yer alan ?Dün, Bugün, Yarın? temasındaki zaman kavramlarını, ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin nasıl algıladıklarını incelemeyi amaçlayan bu araştırma nitel bir çalışmadır.Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma, Kütahya, Altıntaş ilçe merkezinde bulunan üç ilkokulda yapılmıştır. Bu okullara devam eden üçüncü sınıf öğrencileri arasından, öğretmen görüşlerine alınarak akademik başarılarına göre iyi, orta ve düşük düzey olarak sınıflandırılmıştır. Her bir düzeyden ikişer öğrenci olmak üzere her üç okuldan toplam on sekiz öğrenci belirlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, ilkokul üçüncü sınıf öğrencileri zaman kavramlarını sınıflarken eylemleri odak noktası olarak kullanmaktadırlar. Öğrenciler zaman kavramalarını karşılaştırırken zıt anlamlı kavramları, yakın ve aynı anlama gelen kavramlarından daha kolay tespit etmişlerdir. Öğrenciler zaman kavramlarını sıralarken zaman şeridinin sol tarafını geçmiş, ortasını şimdi, sağ tarafını ise gelecek olarak göstermişlerdir.Anahtar Kelimeler: Zaman, Hayat Bilgisi, Zaman Şeridi, Kavram, Bilişsel Gelişim | |
dc.description.abstract | The purpose of this qualitative study is to analyze third-grade grade elementary school students? perception of the time concepts in terms of the theme ?Yesterday, Today, Tomorrow?, given in the Social Studies Course Book.In this study, data acquisition was carried out with semi-structured interview forms. The research was carried out at three elementary schools in Altıntaş, Kütahya. The academic achievement levels of the third-grade students studying at these schools are graded as good, fair and poor according to their teachers? opinions. Total of eighteen students from those three schools including two students from each level are selected. The data acquired in the scope of the study were analyzed with the content analysis method.The analysis of the findings of this study shows that third-grade students focus on actions to classify the concepts of time. The students found easier to identify antonymous concepts than homonymous and synonymous concepts. In the classification of the given time concepts, the students defined the left side of the time line as the past, the middle as the present time, and the right as the future.Keywords: Time; Social Studies; Time Line; Concept; Cognitive Enhancement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin -dün, bugün, yarın- temasındaki zaman kavramlarına ilişkin görüşlerinin nitel analizi | |
dc.title.alternative | The qualitative analysis of third-grade elementary school students' opinions on the concept of time in terms of the theme yesterday, today, tomorrow | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Life science lesson | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Conceptual learning | |
dc.subject.ytm | Time | |
dc.subject.ytm | Cognitive development | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Life science | |
dc.identifier.yokid | 465293 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 332618 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |