dc.contributor.advisor | Özel, Ali | |
dc.contributor.author | Balkanlioğlu, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:25Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608490 | |
dc.description.abstract | Göç bir toplumda yerleşimden ulaşıma, kültürden medeniyete kadar pek çok olguyu etkileyen bir harekettir. Bu etkilerden biri de hiç şüphesiz ki göçün eğitim üzerine etkisidir. Bu etki eğitimin yeri ve türüne göre değişebilmektedir. Bu araştırma; göçün eğitim üzerine farklı boyutlar çerçevesinde etkilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için Ankara ili araştırma sahası olarak belirlenmiş ve alan araştırması yapılmıştır.Göçün öğrencilerin eğitim yaşantılarına; bilişsel, duyuşsal ve sosyal açıdan ne tür etkilerinin olduğunun araştırılabilmesi için amaçlı örneklem metodu kullanılarak göç alan ortaokullar seçilmiştir. Bu bağlamda, 2012-2013 ve 2013-2014 yılları içerisinde Ankara'ya iç göç gerçekleştirmiş, ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden kız/erkek 43 öğrenci ve16 şube rehber öğretmeni ile yüz yüze mülakat yapılmıştır. Ayrıca 120 öğrenciye, 120 veliye ve 60 şube rehber öğretmenine de anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada mülakat soruları, anket formu ve gözlem metodu kullanılmıştır.Anket formu ve sosyo-demografik verilerinin istatistiksel analizi (yüzde, frekans ve ortalama) SPSS programı kullanılarak, mülakatların analizi ise gözlem notları da eklenerek Straus ve Corbin (1998) tarafından geliştirilen Gömülü Teori (Grounded Theory) metodu kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonunda göç eden öğrencilerin; uyum eğitimi almadıkları, akademik başarılarının düştüğü, göç ile geldikleri şehirken, okuldan, verilen eğitimden memnun oldukları, psikolojik olarak farklı sorunlar yaşadıkları, çok fazla bir sosyal kazanım elde edemedikleri, velilerin ve şube rehber öğretmenlerinin göç eden öğrencilerin eğitim yaşantıları hakkında farkındalık seviyelerinin oldukça düşük olduğu gibi birçok sorun tespit edilmiştir.Elde edilen bütün bulgular değerlendirildiğinde; göç ile gelen öğrencilerin eğitim yaşantısı ile ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu konuda milli bir politika belirlemesi, öğrencilere ve velilere uyum eğitimi verilmesi, okullarda görev yapan eğitimcilere yönelik göç ve eğitimle ilgili konferans, çalıştay, panel gibi faaliyetlerin ilgili kişi ve kurumlarca yapılması tavsiye edilmektedir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, eğitim yaşantısı, göç. | |
dc.description.abstract | Migration is the movement that affects a number of phenomena such as settlement, transportation, culture and civilization. One of these effects is certainly the impact of migration on education. This impact may change according to the location and the type of education.The aim of this study is to reveal the effects of migration on education within the framework of different dimensions. In order to achieve this aim, the province of Ankara was chosen as the area of investigation and the field research has been conducted. In order to investigate the kinds of impacts of migration on students' educational experiences in cognitive, emotional and social terms, secondary schools which had been subject to migration were selected using purposive sampling method. In this context, during the period of 2012-2013 and 2013-2014, 43 male and female students of 6th, 7th and 8th grades who immigrated to Ankara within the last two years as well as the 16 branch counselors (teachers) were interviewed face to face. In addition, a questionnaire was conducted to 120 students, 120 parents and 60 branch counselors (teachers). Research instruments included interview, questionnaire, socio-demographic form and observation form.The statistical analysis of data from the questionnaire and socio-demographic form (%, frequency, average) was conducted using SPSS software. The analysis of interview data along with the observation notes was carried out using Grounded Theory method developed by Strauss and Corbin (1998).The results revealed many problems, among them: the students subject to migration were faced with a number of problems as they did not receive any orientation training; the students' academic achievement dropped down although they were satisfied with the city, school and education they had received, they experienced different psychological problems; they did not get any social gains; parents and teachers' level of awareness of students' educational experiences is rather low. Evaluation of findings imply some suggestions concerning educational experience of migrated students: The Ministry of Education should define a national policy of immigration, students and parents should receive orientation training, and the teachers should participate in activities such as conferences, workshops, panels dedicated to migration and education offered on individual and institutional basis. Key Words: Education, educational life, migration. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Göçün öğrencinin eğitim yaşantısı üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of migraration on student's educational experience | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Migrations | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Training experiences satisfaction | |
dc.identifier.yokid | 10059699 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381238 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |