Show simple item record

dc.contributor.advisorNiray, Nasır
dc.contributor.authorDurmuş, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:25Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:25Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608487
dc.description.abstract/ ÖZET Çalışmanın içeriğini; işletmelerde `stratejik yönetim anlayışı` ve `strateji oluşturma` konulan ile bu konularda İstanbul, Çanakkale ve Çorlu'da faaliyet gösteren 22 işletmenin yöneticilerinin tutumlarını incelendiği bir araştırma oluşturmaktadır. Yönetimde ve işletmeler de strateji oluşturma organizasyondaki tüm çalışanların en üst yöneticiden en alttaki çalışana dek görev ve sorumluluğunda bulunan bir olgudur. Birinci görev bunu bir kurum kültürü haline getirmek ve stratejiyi etkinliği artırabilecek içsel bir bakış ve öte yandan tüm kurumu saran dışa yönelik bir bakış açısı geliştirmektir. Bir firma öncelikle temel yetkinliklerini belirlemeli ve bu temel yetenekler çevresindeki bir büyüme ve çeşitlendirme yönünde gelişme göstermelidir. Yöneticiler zamanlarının büyük bir kısmım günlük sorunlarla değil geleceği düşünerek, geleceği inşa etmeye hazırlanarak ve bu yönde hazırlanarak değerlendirmesi gerekmektedir. Çağdaş işadamının ve hatta her bireyin bu yeni dünya görüşünü bir an önce benimsemesi ve ona göre davranması vazgeçilmez bir şarttır.
dc.description.abstractSUMMARY The content of the study includes the survey which searches the subjects of `the concept of strategic management` and `forming strategy` and related to these subjects, the attitude of 22 administrators of the establisment running business in Çanakkale, Çorlu: and Istanbul. What shold be done first is to make it cultural for the assosication and to have narrow view which can increase strategic effreiency, on the other hand, to have a general view which holds the all organization. A firm mainly is to determine the basic perfectionism and it is to be advanced and be diversified in the end. Administrators are expected to predict what the future will bring and make plans how to deal with the problems they may face with in the following days, instead of wasting their time thinking of the daily problems. It is absolutaly necessary for the contemporary businessmen to assume this view as a personal interest.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik yönetim anlayışı ve işletmelerde strateji oluşturma ile ilgili bir araştırma
dc.title.alternativeA Suruey about the compretension of the strategij management and forming strategy in establishment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.subject.ytmStrategy development
dc.subject.ytmStrategic management
dc.identifier.yokid87697
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87697
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess