dc.contributor.advisor | Dogan Temur, Özlem | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:24Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608481 | |
dc.description.abstract | Dünyada ekonomik alanda, teknolojik yapıda, sosyal alanda ve kültürel yaşamda her geçen gün ortaya çıkan yeni gelişmeler ülkeler arasındaki sınırları kaldırmakta, kültürler ve toplumlar arasında çok hızlı ve yoğun bir etkileşim süreci yaşanmaktadır. Nitekim bu hızlı gelişim ve değişimin karşısında toplumların ve kurumların durağan kalmasını beklemek çok zordur. Bu etkileşimler ve süregelen gelişmeler ülkemizde birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da yenilikleri ve gelişmeleri beraberinde getirmiştir. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında 4+4+4 eğitim sistemi olarak adlandırılan 12 yıllık kesintisiz kademeli yeni bir eğitim sistemi uygulanmaya başlamıştır. Bu eğitim sistemi ile zorunlu eğitim süresi 8 yıldan 12 yıla çıkmış, ilkokul 5 yıldan 4 yıla inmiş ve yeni eğitim sisteminde müfredat değişikliklerine de gidilerek öğrencilerin bilgi ve becerileri doğrultusunda öğretim ve öğrenim süreci oluşturulmaya çalışılmış ve sonuçta Türk eğitim sisteminde yeni bir dönem başlamıştır. Araştırmada yeni sistemin bugünün Türkiye şartlarına uyumunu, matematik eğitimi, başarısı üzerine etkisi ve yapılan anket çalışması ile de Marmara Bölgesi'ndeki çoğunlukla Bursa'daki sınıf öğretmenlerinin sistemle ilgili bilgi düzeyleri ve kabulleniş oranlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. İstatistik yöntemler kullanılarak sistemin başarısında hangi faktörlerin etkili olduğu analiz edilmiş ve en etkili faktörler sırasıyla; müfredatın uyumu, matematik öğretim kalitesi, fiziki koşulların uyumu, paydaşların bilgilendirilmesi olarak elde edilmiştir. Anketlerinin analiz sonuçları ile birlikte öğretmen olan araştırmacının gözlemleri ve katılımcılara sorulan açık uçlu soruda belirtilen öğretmen görüşleri birlikte değerlendirilerek çıkan bulgular yorumlanmış ve bunun uzantısı olarak yaşanan uyum sürecine ilişkin öneriler geliştirilmiştir. Günümüz bilgi toplumunda eğitim sisteminde katı programlardan esnek programlara, öğretmenin program başlatma ve yönetmesinden, öğrencinin başlatmasına ve gurup planlamasına, bağımlı içerikten bağımsız içeriğe geçiş sağlanmalı ve eğitim yöntemlerine bireysellik ön plana çıkmalı, bireyin kendi yetenek ve potansiyelini keşfetmesini ve ilgi duyduğu alanlara yönelmesini sağlayan esnek programlar geliştirilmeli, gurup ve bireysel çalışmalarla geleceğin kalıcı olmayan organizasyonlarına hazırlamalıdır. Sonuç olarak; üçüncü dünya ülkelerinde uygulanan sekiz yıllık kesintisiz eğitim yerine, öğrencileri kabiliyetleri istikametinde belli bir hedefe yönlendirecek olan yeni, kesintili sistem bu bağlamda ileriye doğru bir ümit ışığı olarak değerlendirilmiştir, bu sistem ile fırsat eşitliği sağlanmış, yaş ve fiziksel uyumsuzluk sorunu ortadan kalkmış, mesleki eğitime erken yönlendirmenin önemi anlaşılmıştır. Bunların yanında, sistemin eksikliklerinin okul öncesi eğitime yönelik olduğu, sınıf öğretmenlerinin norm fazlası durumuna düşmesi durumu, erken yaşta başlanan ilkokulda matematik öğretiminde öğrenme zorluklarının yaşandığı ve fiziksel şartların sisteme hazır olmadığı sonuçlarına da varılmıştır.Anahtar kelimeler: 4+4+4 Eğitim sistemi, ilkokul matematik eğitimi, Türk eğitimsistemi | |
dc.description.abstract | New developments emerging in various areas (e.g. economical, technological, social and cultural) remove borders among countries and an intense and rapid interaction process is inhabited between cultures and communities in the world. Indeed, it is difficult that communities and institutions are expected to remain at constant position against rapid developments and changes. As many fields, interactions and continual developments had brought some novelties into educational field. In 2012-2013 academic years, a new education system, called ''4+4+4 'education system, had been desired to apply as a continuous-gradual system for 12 years. With the educational system, the compulsory education was increased from 8 to 12 years, primary school education was reduced from 5 to 4 year, and curriculum changes had been created for teaching- learning process in accordance with students' knowledge and skills and in consequence of this a new period had been begun in Turk education system.The study is aimed to examine new system which accord to Turkey's conditions in nowadays, effecting on mathematics education success and determination of teachers' knowledge level and espousing rates related to this system with survey studies in Marmara region, especially in Bursa. The study was analyzed with statistical method which factors effected success of the system and the most influential factors were achieved; curriculum adaptation, mathematics teaching quality, consistence of physical conditions, stakeholders' disclosure, respectively. Teacher's observations and participations' answers were evaluated with analysis results of the research surveys and so, relative suggestions were developed for the orientation period. In information society, softer program must be instead of the rule-based programs, likewise, student's inducement must be provided instead of teachers', and dependent concepts must be changed with free-content. Addition to these, individuals have to come to prominence in education methods and more flexible programs must be developed for persons to discover their potentials and abilities which are interested in fields. As a result, instead of education period for 8 years, which have applied in the third world's country, students will advance in targets in accordance with their abilities with new educational system. This system was brought equal opportunity principle, eliminated the age-physical adaptation issue and realized importance of earlier vocational education. Furthermore, the deficiencies of presence system originate from pre-school education, teachers face to over-norm situations and physical conditions still are not prepared for new educational system.eywords: 4+4+4 educational system, Mathematics education in primary school,Turk educational system | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 4+4+4 eğitim sistemi uygulamasının ilkokul matematik öğretim-öğrenim süreci üzerindeki etkileri | |
dc.title.alternative | Effects of the new 4+4+4 education system on teaching-learning process of primary school mathematics education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | 4+4+4 education system | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Learning process | |
dc.identifier.yokid | 10014203 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381228 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |