Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Dinçay
dc.contributor.authorOğuz Kurtul, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:23Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:23Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608471
dc.description.abstractIll ÖZET Bu tezde sunulmak istenen konu birinci dil, yani ana dildeki okuma becerilerinin ikinci dildeki okuma becerilerine etkisidir. Çalışma süresince İzmir Çimentaş Lisesi'nin hazırlık sınıflarından ikisindeki 80 öğrenci izlenmiş ve ana dildeki okuma becerilerinin yabancı dildeki okuma becerilerini etkileyip etkilemediği bulunmaya çalışılmıştır. Öğrenciler farklı tiplerdeki ailelerden gelmişlerdi. Aynı eğitimi almış olmalarına rağmen hepsi farklı düzeylerdeydi. Çalışmada kaynak olarak Oxford University yayıncılığın `Double Take Reading and Writing` isimli kitabın birinci ve ikinci düzeyleri kullanılmıştır. Araştırma boyunca öğrencilerin kelime bilgileri, okuma alışkanlıkları, ana dil bilgileri ve ana dildeki okuma bilgilerinin ikinci dildeki okumaya etkilerini öğrencilerin Türkçe öğretmenlerinin, kitaptaki alıştırmaların ve okulda yapılan çalışma ve sınavların yardımıyla saptanmıştır. Sonuçlar öğrencilerle yapılan görüşmeler ve onların okuldaki sınav kağıtlarının ve sınav sonuçlarının karşılaştırılmasıyla elde edilmiştir. Ana dildeki ve ikinci dildeki okuma derslerinin sınav sonuçları ve sınav kağıtları karşılaştırmalarda temel alınmıştır. Öğrencilerin ikinci dildeki bilgileri araştırmacının gözlemlerine dayalıdır. Bu çalışmayla ana dildeki okuma becerilerinin, yabancı dil öğrenimini etkilediği; öğrencilerin yeni dilde tekrar okuma becerisi edinmek yerine, eski okuma becerilerini transfer ettiği, ana dildeki okuma becerilerini transfer edemeyenlerin başarılı olamayacağı ve yabancı dil öğretmenlerinin hem ana dilin, hem de öğretilen yabancı dilin dilbilgisi ve kültürünü bilmesi gerektiği ispatlanmıştır.
dc.description.abstract11 ABSTRACT The subject which is to be presented in this thesis is the effects of L1 reading skills on L2 reading skills. During this study, the students of two preparatory classes of İzmir Çimentaş High School were observed. The aim of the study was to find out whether L1 reading skills affect L2 reading skills. The students came from different types of families. Although they had the same type of education, they were at different levels. During the research the students' vocabulary knowledge, reading habits, knowledge of L1 are determined by the help of the students' L1 teacher. The effects of their L1 reading on L2 reading are determined mainly by the researcher's observation and school-based tasks and the exercises in their course book, `Double Take Reading and Writing Level 1 and Level 2` (1996 OUP). The interviews with the students and the analysis of the students' exam papers and results at school formed the data of research. The exam results of L1 and L2 reading lessons and exam papers were the basis for analysis. It has been suggested that the reading skills of L1 affects L2 learning and the students transfer the old reading skills instead of learning the new skills. Someone who could not transfer would not be successful and L2 language teachers should know both L1 and L2 grammar and culture.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Role and importance of culture and L1 reading skills in foreign language literacy
dc.title.alternativeAna dildeki okuma becerileri ve kültürün yabancı dil okuma becerilerindeki yeri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmSecond language teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid87701
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87701
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess