Show simple item record

dc.contributor.advisorYoldaş, Cenk
dc.contributor.advisorCoşkun, Hasan
dc.contributor.authorKavak, Şule
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:23Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:23Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608468
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye ve Almanya'daki okulöncesi eğitim programlarını farklı değişkenler açısından karşılaştırarak programlar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koymayı amaçlayan bir karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır.Bu araştırmada, Türkiye ve Almanya'daki okulöncesi eğitim programlarının amaç, içerik, programın uygulanışı ve program yeterliliklerinin bire bir karşılaştırılması amaçlanmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.Bu çalışma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup, karşılaştırma yapabilmek amacıyla eğitim araştırmalarında sıkça kullanılan yatay yaklaşım ve kısmen dikey yaklaşım anlayışı kullanılmıştır.Bu araştırmada veriler; tez, makale gibi yazılı ve ilgili ülkelerin resmi kaynaklarından, görüşme, gözlem ve doküman analizi gibi tekniklerden yararlanılarak toplanmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre, iki ülkenin okulöncesi eğitim programlarında bazı benzerliklerin yanı sıra; okulöncesi okullaşma oranları, okulöncesi öğretmen yetiştirme kriterleri, okulöncesi eğitimin hedefleri gibi önemli farklılıklar da bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Almanya, anaokulu, okulöncesi eğitim programları, Türkiye
dc.description.abstractThis is a comparative education study which aims to define the similarities and differences between Preschool Education Programs in Turkey and Germany.In this study, it was aimed to compare one to one the purpose, content, application and program requirements of Preschool Education Programs in Turkey and Germany and makes some suggestions.The study has been done with qualitative research methodology and is used, in some parts the historical analyses and a horizontal approach to be able to make the comparisons, a frequently used method in education studies.The data of the study is obtained from written sources such as articles and theses and the official records of the concerned countries and interview, observation and document analysis techniques.A comparison of preschool education programs in the two countries examined in this study proves that despite some similarities, differences are more visible such as rate of preschool education, elementary school ages and criteria and targets of preschool education.Key Words: Germany, kindergarten, preschool education programs, Turkeyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ve Almanya`daki okul öncesi eğitim programlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of preschool education programs in Turkey and Germany
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid10029560
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395045
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess