Türkiye ve Almanya`daki okul öncesi eğitim programlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Yoldaş, Cenk | |
dc.contributor.advisor | Coşkun, Hasan | |
dc.contributor.author | Kavak, Şule | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:23Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608468 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Türkiye ve Almanya'daki okulöncesi eğitim programlarını farklı değişkenler açısından karşılaştırarak programlar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koymayı amaçlayan bir karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır.Bu araştırmada, Türkiye ve Almanya'daki okulöncesi eğitim programlarının amaç, içerik, programın uygulanışı ve program yeterliliklerinin bire bir karşılaştırılması amaçlanmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.Bu çalışma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup, karşılaştırma yapabilmek amacıyla eğitim araştırmalarında sıkça kullanılan yatay yaklaşım ve kısmen dikey yaklaşım anlayışı kullanılmıştır.Bu araştırmada veriler; tez, makale gibi yazılı ve ilgili ülkelerin resmi kaynaklarından, görüşme, gözlem ve doküman analizi gibi tekniklerden yararlanılarak toplanmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre, iki ülkenin okulöncesi eğitim programlarında bazı benzerliklerin yanı sıra; okulöncesi okullaşma oranları, okulöncesi öğretmen yetiştirme kriterleri, okulöncesi eğitimin hedefleri gibi önemli farklılıklar da bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Almanya, anaokulu, okulöncesi eğitim programları, Türkiye | |
dc.description.abstract | This is a comparative education study which aims to define the similarities and differences between Preschool Education Programs in Turkey and Germany.In this study, it was aimed to compare one to one the purpose, content, application and program requirements of Preschool Education Programs in Turkey and Germany and makes some suggestions.The study has been done with qualitative research methodology and is used, in some parts the historical analyses and a horizontal approach to be able to make the comparisons, a frequently used method in education studies.The data of the study is obtained from written sources such as articles and theses and the official records of the concerned countries and interview, observation and document analysis techniques.A comparison of preschool education programs in the two countries examined in this study proves that despite some similarities, differences are more visible such as rate of preschool education, elementary school ages and criteria and targets of preschool education.Key Words: Germany, kindergarten, preschool education programs, Turkey | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye ve Almanya`daki okul öncesi eğitim programlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of preschool education programs in Turkey and Germany | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 10029560 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395045 | |
dc.description.pages | 191 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |