Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin görsel sanatlar dersinin amaçlarına erişi düzeylerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Bayındır, Nida | |
dc.contributor.author | Demir, Samet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:22Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608460 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilkokul düzeyinde sınıf öğretmenlerinin sorumluluğunda olan öğrencilerin görsel sanatlar dersinin amaçlarına erişi düzeyini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma modellerinden tarama modeli ve nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda, araştırmanın nicel verilerini toplamak için anket çalışması, nitel verilerini elde etmek için ise yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinden elde edilen verilerden nicel veriler frekans (f) ve yüzde olarak ortaya konulmuştur. Nitel veriler ise içerik analizi yapılarak frekans (f) değerleri verilerek sunulmuştur. Yapılan analiz sonucunda araştırmada şu sonuçlar elde edilmiştir:•Öğrencilerin görsel sanatlar dersi amaçlarına erişi düzeylerini belirlemeye yönelik uygulanan anket sonuçlarının genel ortalamasına göre; sınıf öğretmenlerin %31.5'i `Her Zaman`, %42.3'ü `Çoğunlukla`, %20.3'ü `Bazen`, %4.9'u `Nadiren` amaçlara ulaşıldığı, yalnız %1'inin ise `Hiçbir Zaman` ulaşılamadığı yönünde görüş belirtmişlerdir.•Yapılandırılmış görüşme sorularından görsel sanatlar dersini nasıl işlediklerine ilişkin soruya verdikleri yanıtlara göre, sınıf öğretmenlerinin dersi büyük oranda resim çizdirme olarak algıladıkları ve bu yönde derslerini işledikleri anlaşılmaktadır. •Sınıf öğretmenlerinin çok az bir kısmı görsel sanatlar dersinin amaçlarını uygulanabilir bulmaktadır ve sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersinde yaptıkları çalışmaları çok büyük oranda yeterli görmedikleri anlaşılmaktadır.•Görsel sanatlar dersinde yaşadıkları zorluklara ilişkin sınıf öğretmenlerin büyük çoğunluğu materyal ve kaynak eksikliğinden şikayet etmektedirler. Bu maddeyi kendilerini görsel sanatlar eğitiminde yeterli görmemeleri ve derse ait özel bir sınıf olmaması izlemektedir.•Sınıf öğretmenlerin çoğunluğu görsel sanatlar dersinin amaçlarının gerçekleşebilmesi için ders için özel bir sınıfın olmasını, derse branş öğretmenlerin girmesini, hizmet içi eğitim yapılmasını ve ders için araç-gereç temin edilmesi gerektiğini önermişlerdir.Anahtar Sözcükler: İlkokul, görsel sanatlar dersi, sınıf öğretmeni. | |
dc.description.abstract | In this study was aimed to determine the access level of the aims of visual arts lesson of students processed by the classroom teachers in primary school level. In this study, survey method and case study was used. Survey method is one of the quantitative research methods. Case study is one of the qualitative research methods. In this context, survey was used to collect quantitative data of this research and structured interview questions were used in order to obtain qualitative data.Quantitative data which was obtained from classroom teachers has been demonstrated as a frequency (f) and percentage. Qualitative data by carrying out content analysis was presented frequency (f) values. As a result of the analysis, the following research results were obtained:•The grand total of about access level of the items that occurs from objectives stated in visual arts lesson's curriculum; 31.5% of the teachers' `Always`, 42.3% `often`, 20.3% `sometimes`, 4.9% `rarely` and 1% `No time,` they stated opinions.•According to their responses to the question which how they conduct visual arts lesson, classroom teachers largely perceived as drawing picture and it is understood they conduct the lesson in this direction.•A little amount of the classroom teachers are to find workable objectives of visual arts lesson and it is understood that classroom teachers don't see enough their works in the visual arts lesson.•The majority of teachers complain about the lack of materials and resources in visual arts lessons and there is not a specific class that belongs to visual arts lesson and also they do not to see enough themselves in the visual arts. •For the realization of the objectives of visual arts lesson, the majority of classroom teachers suggested that to be of a particular class for the lesson, subject teachers must entry the art class, in-service training done and to provide tools for the lesson.Key Words: Primary school, visual arts lesson, classroom teacher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin görsel sanatlar dersinin amaçlarına erişi düzeylerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | According to the opinions of classroom teachers the access level of the aims of visual arts lesson of students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Success level | |
dc.identifier.yokid | 10047748 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381225 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |