Show simple item record

dc.contributor.advisorDogan Temur, Özlem
dc.contributor.authorAkbaba Dağ, Serap
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:21Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608454
dc.description.abstractÖğretmen adaylarının alan ve alan öğretim yeterliliklerini geliştirme; teori ile pratik arasındaki boşluğu doldurma çabası bakımından öğretmen yetiştirmenin kritik konularından biridir. Teori ve pratik arasındaki boşluğu doldurmaya yönelik profesyonel gelişim modellerinden biri ders İmecesi olup; mikroöğretim ders İmecesi (MDİ) da öğretmen yetiştirmede kullanılan ders İmecesinın bir çeşitlemesidir. Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının kesir öğretim bilgilerinin geliştirilmesine yönelik bir MDİ uygulaması tasarlanmış olup, MDİ süreci boyunca sınıf içi uygulamalardan ve süreçten elde edilen veriler MDİ ve kesir öğretim bilgisi bağlamında rapor edilmiştir. Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. Bu aşamalar bir eylem araştırması planı çerçevesinde; öğretmen adaylarının kesir öğretim bilgileri hakkında bilgi verebilecek soruların uygulanıp veri toplanması; elde edilen verilerden yola çıkarak bir MDİ uygulaması yapılması şeklindedir. MDİ uygulaması, Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında yedi sınıf öğretmeni adayı ile sekiz haftalık bir sürede yürütülmüştür. Çalışmanın veri toplama araçlarını; Kesir Öğretim Bilgisi Soruları, Kesir Öğretim Bilgisi Gözlem Formu, Kesirler Kişisel Değerlendirme Formu, MDİ Geri Bildirim Formu, Öğretmen Adayı Günlükleri ve Ders Planları oluşturmaktadır. Bulgular öğretmen adaylarının kesir ve kesir öğretim bilgilerinin geliştiğini gösterir niteliktedir. Sonuç olarak MDİ uygulamasının öğretmen yetiştirmede birbiriyle kolay iletişim kurabilen öğretmen adayları ile doğru zamanda, iyi planlanmış bir süreçte gerçekleşmesi durumunda alan ve öğretim bilgisini geliştirmede bir araç olarak kullanılabileceği söylenebilir. Çalışmanın sonuçlarından yola çıkılarak MDİ uygulaması ve ileride yapılacak araştırmalarla ilgili önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Kesirler, matematik öğretim bilgisi, mikroöğretim ders imecesi, öğretmen eğitimi.
dc.description.abstractIn terms of filling the gap between theory and practice, one of the critical subjects in teacher training is improving pre-service teachers' field proficiency and field teaching proficiency. One of the professional improvement modeDİ for this purpose is lesson study. Microteaching lesson study is one of the lesson studies used in teacher training. In this research, a microteaching lesson study application is designed to improve elementary pre-service teachers' knowledge of teaching fractions. In-class applications throughout the microteaching lesson study process and the data acquired during this process are reported within the context of microteaching lesson study and knowledge of teaching fractions. The research is composed of two parts. In the first part, the data are acquired through applying the questions to get information about pre-service teachers' knowledge of teaching fractions within the frame of action research plan and in the second part, a microteaching lesson study application is conducted via those data. The microteaching lesson study application is conducted on seven elementary pre-service teachers for eight weeks within the context of the course of `Teaching Practice`. The data gathering too lesson study are Questions for Knowledge of Teaching Fractions, Observation Form for Knowledge of Teaching Fractions, Personal Assessment Form for Fractions, Microteaching lesson study Feedback Form, Pre-service Teachers' Diaries and Lesson Plans. Findings show that pre-service teachers' knowledge of fractions and teaching fractions has improved. Accordingly, it can be said that when a microteaching lesson study application is conducted in teacher training at the right time and in a well-planned process on pre-service teachers who can communicate with one another easily, it can be a useful tool to improve their knowledge of field and teaching. As a result of the study, suggestions are put forward for microteaching lesson study application and further studies.Key Words: Fractions, microteaching lesson study, knowledge of mathematics teaching, teacher trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMikroöğretim ders imecesi modeli ile sınıf öğretmeni adaylarının kesir öğretim bilgilerinin geliştirilmesine yönelik bir uygulama
dc.title.alternativeA microteaching lesson study practice to improve pre-service teachers' knowledge of teaching fractions
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMicro teaching
dc.subject.ytmLesson study
dc.subject.ytmTeacher training
dc.identifier.yokid10059915
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381235
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess