dc.contributor.advisor | Avcı, Yusuf | |
dc.contributor.author | Emiri, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:21Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2021-01-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608451 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada, ana dili ilkeleri çerçevesinde ilköğretim okullarında yapılan Türkçe öğretiminde uygulanan yöntem ve teknikler olumlu ve olumsuz yönleriyle incelenmekte ve Türkçe ders kitaplarına yönelik değerlendirmeler yapılmaktadır. Çalışmanın giriş bölümünde, dilin tanımı, insan hayatındaki yeri ve önemi, ana dil ve önemi, ana dili ilkeleri ve öğrencilerde oluşması istenen ana dil bilinci üzerinde duruluyor. Birinci bölümde, ana dil eğitimi ve sorunları incelenmekte ve ana dil öğretiminde öğretmenin rolü eleştirel bir bakışla değerlendirilmektedir. Yine aynı bölümde, ana dili öğretiminin konu alanı olan dil bilgisi öğretimi yöntem ve uygulamaları hakkında bilgi veriliyor ve eleştiriler yapılıyor. Araştırmanın ikinci bölümünde, temel dil becerileri dinleme, konuşma, okuma ve yazma eğitimleri ve bu dil becerilerinin ilköğretim okullarındaki uygulama, yöntem ve teknikleri incelenip ele alınıyor. Üçüncü bölümde ise, Türkçe Programından hareketle, ilköğretim okullarında uygulanan okuma ve yazma öğrtimi ele alınmakta ve bu yöntemlerin kıyaslamaları yapılmaktadır. Yine bu bölümde araştırmanın problemi konumundaki `Türkçe ders kitaplarının ve çocuk kitaplarının` incelenmesi, eleştirilmesi ve değerlendirilmesine yer verilmektedir. Dördüncü bölümde, ana dil öğretiminde yararlanılan yöntem ve teknikler hakkında bilgi verilmekte, bu yöntemlerin ana dili öğretimi bakımından uygulanabilirliği, yararları ve eleştirileri üzerinde durularak değerlendirmeler yapılmaktadır. Yine bu bölümde, ana dilin geliştirilmesine yönelik etkinliklere yer verilmekle birlikte, dil gelişimine yönelik bu etkinliklerin ilköğretim okullarında uygulama biçimleri değerlendiriliyor. Çalışmanın sonuç bölümünde, ana dil Türkçenin eğitim ve öğretiminde uygulanması gereken ilkeler ve yöntemler maddeler halinde sıralanıyor ve bu ilkelerin ve yöntemlerin gerçekten planlı, programlı ve ciddiyetle takip edildiği takdirde ana dil eğitim ve öğretiminde basan düzeyinin yükseleceği sonucuna varılıyor. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this studying, methods and Technigue are researched in positive and negative way for teaching parent language in primary school and evaluation is made for Turkish lesson book. First part of studying, defining of language, impertance of human, parent language and importence, parent language principle and the constious of parent language for students are examined. First ad all, teaching of parent language and problems are examined anext. The role of teacher for teaching parent language are evaluated in a critique way. Information is given for methods and technigue for language knowledge education. Critisize in made. Second part of studying, basic language skills, listening, speaking, reading onel writing skills are exemined in primary school ediocation and, methods and Techingue are examined for aplication of these skills. Third part of studying inclode. Education of reading and writing in Turkish cirriculum of primery school. The comparisen of methods are made. Turkish lesson book and students books are examined, aritisized and evaluated. Fourt part of studying, information is given for methods and technigue that is used for education of parent language. Benefits of those benethods for educating parent language are critisized and evaluated. The activity of improving parent language are examined, and application of those activity in the primary school are evaluated. Conclusion, methods and techinigues that are used for education of Turkish are outlined. Then if these methods and technigues are used seriously and planned, success will be come. n | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | İlköğretimde ana dili ilkeleri ve uygulanışı | |
dc.title.alternative | The Principles and applications of mother tongue in primary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-01-19 | |
dc.contributor.department | Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mother tonque | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.identifier.yokid | 95998 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 95998 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |