dc.contributor.advisor | Temur, Turan | |
dc.contributor.author | Özdemir, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:20Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608450 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazı özelliklerini inceleme amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazılarında biçim, hizalama, boşluk, ebat, bitişiklik, eğim, harflerin okunaklılığı değişkenleri açısından incelenmiş ve cinsiyet, açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise öğretmenlerin ilkokula başlama yaşına yönelik görüşleri alınmıştır. Bu araştırmanın evreni Kütahya merkez ilçe ve köylerinde bulunan 12 devlet 2 özel okul belirlenmiştir. Örneklem ise bu okullarda okuyan birinci sınıf öğrencileridir (n=218).Araştırmada elde edilen bulgulara göre ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazılarının biçim, hizalama, boşluk, ebat, bitişiklik, eğim, değişkenleri açısından 72 ay ve üzeri okula başlayan öğrencilerin 60-72 ay aralığında başlayan öğrencilere göre daha avantajlı olduğu görülmüştür. Ele alınan değişkenler açısından cinsiyete dayalı bir farklılık tespit edilmemiştir. Harflerin okunaklılığı ile ilgili olarak `s, ş, k, b, p, r, a, n` harf kalıplarının yazımında zorlandıkları bulgusuna ulaşılmıştır.Öğretmenler, 60-72 aylık öğrencilerin, 72 ay üzeri okula başlayan öğrencilere göre hazırlık bulunuşluk, kas gelişimi, okula uyum açılarından dezavantajlı olduklarını ifade etmişlerdir.Anahtar Kelimeler: İlkokul, öğrenci gelişimi, yazma hataları, birinci sınıf | |
dc.description.abstract | This study has been made in order to observe the italic handwriting characteristics of primary school first class students. On the quantitative aspect of the study the form, aligning, space, size, conjunction, inclination, readability of the letters have been observed in terms of changes and gender comparisons. On the qualitative side the view of the teachers have been taken.This observation has been made in 12 governmental schools and 2 private schools in Kütahya, its towns and villages. The samples are the first class students at the above mentioned schools ( n = 218 ). After the observations it has been determined that the students beginning after 72 months of age are more advantaged in terms of form, aligning, space, size and conjunction of the letters in italic handwriting changes than those beginning to school at the age of between 60 to 72 months. There has been no differences seen related to gender about the variables evaluated. About the readability of the letters, it has been found out that they face difficulties in writing the letters `s , ş , k , b , p , r , a , n`. The teachers mentioned that the students over between 60 to 72 months are more disadvantaged than the students of 72 months on readiness, muscle development and adaptation to the school.Keywords: Primary School, student development, writing failures, first class. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin yazı özelliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Observation of the writing characteristics of the primary school first class students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Writing | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Writing errors | |
dc.subject.ytm | Readiness | |
dc.identifier.yokid | 10056057 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381233 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |