Show simple item record

dc.contributor.advisorYüce, Kemal
dc.contributor.authorYilmaz, Ali Riza
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:19Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:19Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608436
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın problemi; İlköğretim birinci kademe, ikinci devreyi tamamlamış öğrencilerin Türkçe dil bilgisi bilişsel alan hedef davranışlarına ulaşıp ulaşmadıklarını belirlemek ve çözüm önerileri getirmektir. Bu araştırma, ilköğretim okullarının birinci kademesinde öğrenim gören beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dil bilgisi dersinde kazanmaları ön görülen bilişsel alanın bilgi, kavrama ve uygulama basamakları düzeyindeki davranışları kazanmalarında aile yapısının ve okul tiplerinin etkisi olup olmadığını araştırmak amacıyla plânlandı ve yürütüldü. Tarafımızdan literatür taraması yapıldı, ilgili kaynaklar incelendi ve BEYDOĞAN'ın anket ve bilgi testinden yararlanıldı. Bu araştırmamızda kullandığımız anket ve dil bilgisi testi Çanakkale il sınırları içindeki toplam 12 ilköğretim okulunda, 321 öğrenciye uygulandı. Örnekleme giren öğrencilerden elde edilen verilerin frekansları, yüzdeleri, ortalamaları, standart sapmaları ve Khi kare istatistikleri açıklayıcı bir biçimde tablolaştırıldı. Analizler bilgisayarda SPSS istatistik programında yapıldı, anlamlılık testlerinde x=0,5 düzeyi esas alındı.
dc.description.abstractABSTRACT The problem statement of this research is to determine whether the students, who completed second period of first level of primary education, achieved cognitive field target behaviours of Turkish grammar or not, and to propose solutions. This research was planned and conducted to determine the influences of family structure and types of schools on achievement to targeted behaviour of the fifth class students of 1st level of primary education on Turkish grammar lessons' cognitive field, knowledge and implementation level. Literature was investigated, related sources were examined, and questionnaire and knowledge test of BEYDO?AN were used. Questionnaire and grammar test was conducted to totally 321 students from 12 primary school in Çanakkale province. The frequency, percentage, mean, standard deviation and chi-square statistics of the data collected from sample students were explanatory tabulated. Analyses were done by SPSS statistical program and x=0.5 level was considered as a base for meaningful test.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleİlköğretim okullarının birinci kademe 5. sınıf öğrencilerinin dilbilgisi öğretimindeki bilişsel alan hedef davranışlarına ulaşma düzeyleri
dc.title.alternativeAchievement level to cognitive field target behaviours in grammar knowledge of student from 5 th class of first stage of primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-22
dc.contributor.departmentTürkçenin Eğitimi ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCognitive objectives
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTarget behaviours
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmGrammar
dc.identifier.yokid101469
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97294
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess