dc.contributor.advisor | Özel, Ali | |
dc.contributor.author | Balci, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:18Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608432 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de öğretmenlik uygulamaları, lisans öğretiminin son yılında görülen Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri ile yürütülmektedir. 1997 yılında yapılan köklü değişiklikler ve 2007 yılında gerçekleştirilen bazı düzenlemelerle birlikte öğretmenlik uygulamalarına belirli bir düzen getirilmiş olup, uygulamaların süresi ise arttırılmıştır. Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarına mesleğin hem fiziki, bilişsel, yönünü hem de görünmeyen, duyuşsal boyutunu kazandırabilmek ve Öğretmenlik Uygulaması dersini daha etkin bir hale getirebilmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, mevcut öğretmenlik uygulamalarındaki kazanımlar da dikkate alınarak bunlara ilaveten 11 tane zenginleştirilmiş ve etkileşim temelli etkinlikleri kapsayan 9 haftalık bir program uygulanmıştır.Çalışma nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma modelle gerçekleştirilmiş olup, bir durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırma Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü son sınıf öğretmen adaylarından oluşan bir grubu kapsamaktadır (n=9). Çalışmada nicel veri toplama kaynağı olarak Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği ve Öğretmen yeterliklerini belirleme ölçeği kullanılmıştır. Nitel veri toplama araçları olarak ise, odak grup görüşmesi, görüşme, ders-etkinlik-video kayıtları, haftalık raporlar, değerlendirme raporları ve araştırmacı tarafından geliştirilen ders gözlem tespit formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinden elde edilen sonuçlara göre; geliştirilen zenginleştirilmiş ve etkileşim temelli etkinliklerin öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarını olumlu yönde arttırdığı ve öğretmen yeterliliklerinin gelişimine olumlu yönde katkı sağladığı tespit edilmiştir. Nitel verilerden elde edilen sonuçlara göre ise; geliştirilen etkinliklerin öğretmen adaylarının mesleki aidiyet kazanımlarına, kendilerini öğretmen gibi hissetmelerine, sorumluluk bilincinin oluşmasına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca uygulanan etkinliklerin öğretmen adayları boyutunda, öğreneni/öğrenciyi tanımaya, veli fobisinin kırılmasına, mesleki boyutta duyuşsal özelliklerin kazanılmasına, öğretim stili inşasına, değerlendirme algısının şekillenmesine, etkili öğretmenlik becerileri kazanımına, sıradışı öğretmen becerileri edinimine katkı sağladığı belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: Aday öğretmenler, öğretmen yetiştirme, öğretmenlik uygulama dersi, sınıf öğretmenliği, zenginleştirilmiş model | |
dc.description.abstract | Teaching practice in Turkey is carried out with the lessons that School Experience and Teaching Practice taught in the last year of the undergraduate education. Radical changes made in 1997 and some amendments in 2007, have regulated the teaching practice and also has increased the duration of the application.In this study, it is aimed to provide an affective dimension with invisible, physical and cognitive features and increase the efficiency of teaching practise to primary education teachers. In this direction, considering the current teaching practice, and a nine weeks program covering 11 additional enriched and interaction based practices were implemented.Study uses a mixed model using both quantitative and qualitative methods and was designed as a case study. The study covers a group consisting of senior students from Faculty of Teacher Education Primay Education program in Usak University (n = 9). In the study, as a source of quantitative data collection, a scale of attitude towards the teaching profession and teacher efficacy scale were used. As a qualitative data collection tools, focus group discussion, interview, lecture-event-video recordings, weekly reports, evaluation reports and lesson observation form developed by the researcher were used.According to the results obtained from the analysis of quantitative data; it was found that enriched and interaction based activities positively contributed attitudes towards the development of the profession and increased efficacy According to the results obtained from the qualitative data; it has been concluded that the model which has been developed, contributed prospective teachers to their belonging to profession, to feel as if they were teachers and to gain responsibility. In addition, the applied activities in terms of prospective teachers contributes the recognition of the learner / student, overcoming the parents phobia to gain the professional aspect of affective characteristics, to build teaching style, to shape perceptions of the evaluation, acquisition of effective teaching skills and acquisition of extraordinary skills of teachers. Keywords: Prospective teachers, teacher training, teaching practice lectures, classroom teaching, enriched model | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Zenginleştirilmiş ve etkileşim temelli etkinliklerin öğretmenlik uygulamalarına yönelik etkilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An Examination of the effects of enriched and interaction based teaching activities on teaching practice | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Enrichment programs | |
dc.subject.ytm | Enrichment methods | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Interactive teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Interactional method | |
dc.subject.ytm | Practice of teaching lessons | |
dc.subject.ytm | Teacher Training Programs | |
dc.subject.ytm | Practice of teaching lessons | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10031842 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421610 | |
dc.description.pages | 385 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |