Ortaokul 2, 3 ve 4. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki şiirlerin nitelik ve nicelik bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Başaran, Mustafa | |
dc.contributor.author | Kummuz, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:17Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608420 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Ortaokul 2, 3 ve 4. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki şiirler çocuğa görelik, içeriğin yapılandırılması ve metinsellik ölçütleri bakımından incelenmiştir. Araştırmanın temel amacı şiirlerin nitelik açısından önemini ortaya koymaktır. Ortaokulda, öğrencilerin kendilerini tanımaya başladığı bu süreçte, iyi şiirlerle karşılaşmak en doğal haklarıdır. Türkçe öğretiminin amaçlarına ulaşmada edebî metinlerin önemi büyüktür. Edebî metinler aracılığıyla çocukların duygu ve düşünce dünyasına seslenilir. Edebî metinler içinde şiirlerin -çocukların gerek duygusal gerek düşünsel gerekse dilsel gelişimlerinde- önemli bir yeri vardır. `Ortaokul 2, 3 ve 4. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Şiirlerin Nitelik ve Nicelik Bakımından İncelenmesi` adlı tez çalışmasıyla ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki şiirler, belli başlıklar altında incelenerek ortaokul seviyesindeki çocuklar için iyi şiirin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmamız dört bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde problem durumuna; edebiyat, şiir, çocuk şiiri, metinsellik ve içerik yapılandırılması ile ilgili kuramsal bilgilere yer verilmiştir. İkinci bölümde araştırmada kullanılacak yöntem açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki şiirler çocuğa görelik, tutarlılık, bağdaşıklık, diğer metinsellik ölçütleri ve içeriğin yapılandırılması açısından incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise bulgular ışığında elde edilen sonuç, tartışma ve önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Çocuk şiiri, metinsellik, şiir incelemesi, Türkçe ders kitapları. | |
dc.description.abstract | In this study, the poems in the course books of 2nd, 3rd and 4th graders are examined in terms of relevance for students, construction of contents and textuality criterion. The main aim of the study is to determine the importance of poems in terms of quality. In elementary school, during the process of gaining awareness about themselves, it is students' natural right to encounter good poems.Literary texts have great importance to achieve the goals of teaching Turkish language. It is by means of literary texts to address the world of students' feelings and thoughts. Among all the literary texts, poems are of higher importance in their emotional, spiritual and linguistic development.In our study named `Examination of poems in the course books of 2nd, 3rd and 4th graders in terms of quality and quantity` it is aimed to examine the poems in Turkish course books in terms of some certain criteria and to determine the relevant poems for elementary children. This study consists of four parts. We touch on introduction; theoretical information about literature, poems and children poems; and the subjects of textuality and content construction in the first part. In the second part, the method of the study is explained. In the third part, the poems in elementary school Turkish course books are examined in terms of relevance for students, consistency, coherence, content construction and other textuality criteria. In the last part, not only the results obtained in the light of the findings but also the discussions and recommendations are explained.Key words: Children poems, textuality, poetry studies, Turkish course books. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 2, 3 ve 4. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki şiirlerin nitelik ve nicelik bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of poems in the course books of 2nd, 3rd and 4th graders in terms of quality and quantity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Poem | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Quantity | |
dc.subject.ytm | Textualization | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Children poems | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.identifier.yokid | 10028692 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381239 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |