Show simple item record

dc.contributor.advisorVan, Nureddin
dc.contributor.authorÇirak, Adem
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:17Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:17Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608418
dc.description.abstractBu araştırmada, web tabanlı akran ve öz değerlendirmenin iletişim ve insan ilişkileri konusunda öğrencilerin başarısına etkisini incelenmiştir. Bu araştırma için İletişim ve İnsan ilişkileri Başarı Testi (İİİBT), İletişim ve İnsan ilişkileri Karma Sınavı, İletişim ve İnsan ilişkileri Karma Sınav Değerlendirme Formu, Akran ve Öz Değerlendirme Yöntemi Programı, Akran ve Öz Değerlendirme Kullanım Kılavuzu hazırlanmıştır.Bu araştırma, Ankara ili Sincan ilçesinde yer alan dört ortaokuldaki 355 yedinci sınıf öğrencisi ile 2013-2014 eğitim sezonu birinci döneminde yapılmıştır. Yedi öğretmen ve her bir öğretmene ait ikişer sınıf çalışmaya katılmıştır. İletişim ve insan ilişkileri konulu başarı testi, öğrencilerin ön başarı durumunu belirlemek amacıyla ön-test olarak kontrol ve deney gruplarına yapılmıştır. Tüm gruplardaki çalışma sekiz hafta sürmüştür. Nihayet İİİBT kontrol ve deney gruplarına son test olarak uygulanmıştır.Betimsel istatistikler ön ve son testlerden elde edilen veriler kullanılarak yapılmıştır. Sonuçlar her bir değişkene ait verilerin dağılımının yaklaşık olarak normal olduğunu göstermiştir. Tek değişkenli ANOVA analizi çıkarımsal istatistik olarak kullanılmıştır. ANOVA sonuçları deney gruplarının başarısı lehine anlamlılık göstermiştir.Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler web tabanlı akran ve öz değerlendirme metodunun, öğrencilerin iletişim ve insan ilişkileri konusundaki başarısını artırmada etkin bir yöntem olduğunu desteklemiştir. Kontrol grubuyla karşılaştırıldığında sonuçlar deney grubunun lehine istatistiksel olarak anlamlıdır. Deney gruplarındaki öğrencilerin kontrol gruplarındaki öğrencilerden daha başarılı oldukları görülmüştür. Kız öğrenciler erkek öğrencilere göre daha başarılı olmuşlardır. Öğrenciler web tabanlı akran ve öz değerlendirme yöntemini kolay, faydalı ve eğlenceli bulmuşlardır.Anahtar kelimeler: Başarı, iletişim ve insan ilişkileri, web tabanlı akran-öz değerlendirme
dc.description.abstractIn this research, the effect of web based peer and self evaluation on student achievement in communication and human relations has been studied. For this research, Communication and Human Relations Test, Communication and Human Relation Test Assessment Form, Peer and Self Evaluation Method Program, Peer and Self Evaluation User Manual were drafted.This research was conducted in the first semester of the 2013-2014 academic year with 355 seventh grade students in four secondary schools in Sincan district of Ankara. Seven teachers and two classes per teacher were participated in the study. Achievement scale on communication and human relations was conducted on all groups as preliminary test to determine the initial level of achievement of students. The study took eight weeks for all groups. Finally, as final test, communication and human relations achievement scale was applied to all groups.Descriptive statistics were done by using the data obtained from the preliminary and final tests. Results showed that the distribution of data of each variable was approximately normal. Single variable Anova analysis was used as inferential statistics. Anova results indicate significant achievement difference in favour of test groups.The results of the study supported that the web based peer and self evaluation method is an effective methodology in order to increase students' achievement in the context communication and relations abilities. The results are significant in fovour of test group compared to experimental groups. Female students were more successful than males. Students regarded web based peer and self evaluation method as easy, entertaining and useful.Keywords: Communication and human relations, web based peer and self evaluation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWeb tabanlı akran ve öz değerlendirmenin 7. sınıf sosyal bilgiler dersi iletişim ve insan ilişkileri konusunda öğrencilerin başarısına etkisi
dc.title.alternativeEffect of Web Based Peer and Self Evaluation on Student Achievement in Communication and Human Relations
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPeer relationships
dc.subject.ytmPeer review
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmHuman relations
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.subject.ytmSelf-assessment
dc.identifier.yokid10027326
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395047
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess